• גור שחר

האם מימון המונים בכלל מתאים לי?

עודכן: 5 באוג׳ 2019


אם נכנסתם למאמר הזה סימן שיש בכם את הרצון להתחיל קמפיין ואתם בטח מתלבטים האם זהו מסע שאתם מתאימים לו? שמעתם כמה דעות מחבר של חבר שעשה קמפיין, קראתם קצת איך נכון לעשות את זה, אבל אתם עדיין לא מבינים האם זה מתאים לכם.


בעיה נפוצה של הרבה אנשים שמתחילים קמפיין מימון המונים היא - שהם לא באים מוכנים מספיק למסע, ולא מבינים באמת מה הם צריכים כדי לצאת לדרך. אני פה כדי להכין אתכם ולעזור לכם לארוז את המצרכים הנדרשים כך שלא יחסר לכם כלום. ובנוסף, לשבור לכם כמה מחשבות שגויות.

אז בואו נתחיל :-)

1. זמן - תזכרו רגע במשהו מבאס שקרה לכם, לדוגמא - חולי, פיטורים, פרידה וכו… לרוב המחשבה שתעבור לנו בראש תהיה "איזו תקופה גרועה ל…" אז תנו לי לגלות לכם סוד קטן - זו אף פעם לא תהיה תקופה טובה ל...

להרים קמפיין מימון המונים זו עבודה מסביב לשעון. עבודה שדורשת מכם הכנה מורכבת, עבודה יצירתית, שיווק נכון והרבה למידה תוך כדי תנועה. וודאו שזאת תקופה יחסית טובה לזה. צאו למסע בידיעה שיהיה לכם זמן יומיומי להתעסק בקמפיין שלכם.

2. רצון אמיתי - הרבה קמפיינים נופלים בקטגורייה הזאת. הרבה אנשים חושבים שברגע שיעלו קמפיין לאינטרנט מלא אנשים יתמכו בהם, והם רק יצטרכו לשבת בבית רגע על רגל, לרענן את הדפדפן ולראות איך הכסף זורם. אז צר לי להרוס את הפנטזיה - זה לא עובד כך.

קמפיין כזה דורש מכם רצון אמיתי להגשים אותו. זה לא יכול להיות סתם עוד פרויקט צד שאתם אומרים "אז מקסימום אני לא אגייס, לא נורא". קחו בחשבון שאתם הולכים להשקיע בקמפיין הרבה שעות עבודה וכן, גם להשקיע כסף. תרימו קמפיין רק אם אתם מרגישים מחויבים מספיק לפרויקט.

3. לגייס כסף - עולה כסף - קחו זאת בחשבון ותעשו את החישובים המתאימים. מה עולה לכם כסף?

* לקחת מלווה/יועץ מקצועי לקמפיינים של גיוס המונים.

* ליצור סרטון גיוס איכותי.

* לשווק.

* לספק תשורות מסויימות.