• גור שחר

האם מימון המונים בכלל מתאים לי?

עודכן ב: 5 אוג 2019


אם נכנסתם למאמר הזה סימן שיש בכם את הרצון להתחיל קמפיין ואתם בטח מתלבטים האם זהו מסע שאתם מתאימים לו? שמעתם כמה דעות מחבר של חבר שעשה קמפיין, קראתם קצת איך נכון לעשות את זה, אבל אתם עדיין לא מבינים האם זה מתאים לכם.


בעיה נפוצה של הרבה אנשים שמתחילים קמפיין מימון המונים היא - שהם לא באים מוכנים מספיק למסע, ולא מבינים באמת מה הם צריכים כדי לצאת לדרך. אני פה כדי להכין אתכם ולעזור לכם לארוז את המצרכים הנדרשים כך שלא יחסר לכם כלום. ובנוסף, לשבור לכם כמה מחשבות שגויות.

אז בואו נתחיל :-)

1. זמן - תזכרו רגע במשהו מבאס שקרה לכם, לדוגמא - חולי, פיטורים, פרידה וכו… לרוב המחשבה שתעבור לנו בראש תהיה "איזו תקופה גרועה ל…" אז תנו לי לגלות לכם סוד קטן - זו אף פעם לא תהיה תקופה טובה ל...

להרים קמפיין מימון המונים זו עבודה מסביב לשעון. עבודה שדורשת מכם הכנה מורכבת, עבודה יצירתית, שיווק נכון והרבה למידה תוך כדי תנועה. וודאו שזאת תקופה יחסית טובה לזה. צאו למסע בידיעה שיהיה לכם זמן יומיומי להתעסק בקמפיין שלכם.

2. רצון אמיתי - הרבה קמפיינים נופלים בקטגורייה הזאת. הרבה אנשים חושבים שברגע שיעלו קמפיין לאינטרנט מלא אנשים יתמכו בהם, והם רק יצטרכו לשבת בבית רגע על רגל, לרענן את הדפדפן ולראות איך הכסף זורם. אז צר לי להרוס את הפנטזיה - זה לא עובד כך.

קמפיין כזה דורש מכם רצון אמיתי להגשים אותו. זה לא יכול להיות סתם עוד פרויקט צד שאתם אומרים "אז מקסימום אני לא אגייס, לא נורא". קחו בחשבון שאתם הולכים להשקיע בקמפיין הרבה שעות עבודה וכן, גם להשקיע כסף. תרימו קמפיין רק אם אתם מרגישים מחויבים מספיק לפרויקט.

3. לגייס כסף - עולה כסף - קחו זאת בחשבון ותעשו את החישובים המתאימים. מה עולה לכם כסף?

* לקחת מלווה/יועץ מקצועי לקמפיינים של גיוס המונים.

* ליצור סרטון גיוס איכותי.

* לשווק.

* לספק תשורות מסויימות.

כמובן שאת הכל אתם יכולים לעשות ללא הוצאות או עם הוצאות מינימאליות, אבל קחו בחשבון, ככל שתחסכו יותר זה יתבטא בנראות של הקמפיין שלכם. אל תשפכו עכשיו עשרות אלפי שקלים, אבל תבדקו מה הצרכים שלכם ומהן ההוצאות שלהן. שימו את הכסף הזה בצד או שתכלילו אותו בסכום הגיוס של הקמפיין שלכם.

4. חשיפה אישית - קמפיינים אומנותיים מכל סוג (הוצאת אלבום/ספר/סרט על ידי היוצר שלהם) דורשים חשיפה אישית מסויימת בזמן שהקמפיין באוויר.

התומכים שלכם הם אנשים שמאמינים בכם, אוהבים את היצירה שלכם ורוצים לתמוך בה. הם לא רוכשים את הספר, הם תומכים בספר. במידה והיו רוכשים רגילים בחנות, אז כנראה שמספיק לתת להם תקציר של הספר בכריכה האחורית כדי שיחליטו אם הספר מעניין אותם ואם בא להם לקרוא אותו.

עם תומכים זה סיפור אחר לחלוטין - אתם צריכים לגרום להם גם לאהוב את היצירה שלכם, אבל גם להאמין בכם כבני אדם יוצרים ולסמוך עליכם שאם תקבלו את כספם תהיו בעלי יכולת מספקת להרים את הפרויקט שלכם.

כדי שזה יקרה הם צריכים להכיר אתכם, או לפחות להרגיש ככה, ולכן השיווק של הרבה קמפיינים אומנותיים-אישיים מבוסס על שיתופי סיפורים וחוויות מחייהם האישיים, תיעוד פעילות ועשייה במסגרת הפרויקט ושיתופים כנים של דעות, מחשבות ורגשות. קחו זאת בחשבון - אם אתם רוצים להתחבא מאחורי המוצר שלכם, כדאי מאוד שתהיה סביבכם קהילה ענקית של מעריצים, גם אז, שום דבר לא בטוח.

כמו שבטח הבנתם להרים קמפיין מימון המונים יכול להיות עבודה קשה ומתישה מאוד. אבל תדעו שאתם יוצאים למסע מיוחד עם עצמכם, מסע בו תגלו את היכולות המופלאות שלכם, מסע בו תגלו כמה אנשים מאמינים בכם ורוצים לעזור לכם להגשים חלום. מסע שבסופו תחושו סיפוק אדיר והצלחה מדהימה, ומבלי ששמתם לב הצטברו מאחוריכם קהל נפלא שימשיך לדחוף אתכם קדימה גם בפרויקט הבא.


#מימון #המונים #מימוןהמונים #גיוס #גיוסהמונים #לצאתלדרך #התחלה #כסף #מסע #חלום #חלומות #הגשמה #הגשמתחלומות

איך לגייס קמפיין מימון המונים מנצח!

אני רוצה להזמין אתכם לצפות בהדרכה חינמית שתיתן לכם את הכלים לגייס קמפיין מימון המונים מנצח, להוציא את היצירה שלכם לאור ולהגשים את החלום שלכם!

בואו נשמור על קשר

פעם בשבועיים אני שולח ניוזלטר עם מלא תוכן איכותי על מימון המונים, טיפים, מדריכים והכוונה ליזמי פרויקטים!

בנוסף - הנחות מיוחדות על כל ההרצאות, הסדנאות והכלים שאני משיק - והם כולם נועדו לעזור ליוצרים כמוכם עם הקמפיין שלכם.

ואל דאגה, אני לא שולח ספאם, ותמיד תוכלו להסיר את עצמכם בלחיצת כפתור

אני פה לכל שאלה

אני יודע כמה ההחלטה לצאת לגיוס קמפיין יכולה להיות מלאת סימני שאלה. אבל תזכרו שזוהי דרך מדהימה ומיוחדת שיכולה לתת ליצירה שלכם קפיצת מדרגה ענקית!

אני מזמין אתכם לכתוב לי בטופס פה למטה כל התלבטות שיש לכם, ולאחר שיחה נוכל להחליף חלק מסימני השאלה בסימני קריאה!

Switch On

054-5754366

info@switchon.co.il

  • Facebook - Black Circle
  • YouTube - Black Circle