• גור שחר

מימון המונים למתחילים!

עודכן ב: 2 ספט 2019

אם אתם מתכננים להעלות קמפיין מימון המונים ואתם קצת מבולבלים או לא מבינים איך כל זה עובד, המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם!

אז הדקו חגורות ורגע לפני שאתם מתחילים את המסע שלכם, אתן לכם כאן סקירה מקיפה על השיטה, איך כל זה עובד, ומהם הדברים הראשונים שאתם צריכים להגדיר כדי להתחיל לבנות את עמוד הפרויקט שלכם.


איך זה עובד?

במימון המונים, במקום לחפש חברה גדולה או בעל הון בודד שישקיע ביצירה שלכם בסכום גדול, אתם למעשה מגייסים המון אנשים פרטיים, שמשקיעים בכם בסכום קטן יחסית, וביחד מביאים אתכם לסכום הגיוס אותו אתם צריכים. זוהי בגדול השיטה.


נשמע מגניב, אז איך מתחילים?

ישנם מטרות התחלתיות שאתם נדרשים לקבוע על מנת להתחיל בתהליך. אז בואו נדבר עליהן:

  • סכום היעד - כמה כסף אתם צריכים כדי להוציא את הפרויקט שלכם לפועל ולחלק את התשורות לתמוכים? שימו לב שאתם בונים לעצמכם טבלת תקציב בה אתם לוקחים בחשבון את כל המשתנים וההוצאות הנדרשות כך שאם תגייסו את הקמפיין באמת תהיו מסוגלים לסיים את הפקת היצירה שלכם בהצלחה! כדי לעזור קצת הכנתי פה הדרכה לבניית תקציב פרויקט כזה

  • זמן הגיוס - הכוונה לזמן שהפרויקט ירוץ באוויר, רוב הפרויקטים עולים לכ-30 יום. אני אישית לא ממליץ להעלות פרויקט ליותר מ-45 ימים. קמפיין מימון המונים זו רכבת הרים רגשית, ובנוסף, ככל שיהיו פחות ימים לקמפיין כך יווצר מומנטום גם לכם כיוצרים וגם לקהל שלכם לתמוך ביצירה על מנת להביא אותה לפועל. אם תפתחו את הקמפיין שלכם ל90 יום לדוגמא, הקהל שלכם כל פעם יראה שיש עוד הרבה זמן עד סוף הקמפיין ולא ימהר לתמוך, ואתם ככל הנראה תתייפו מהעבודה על הקמפיין מהר מאוד. האם אפשר לעלות קמפיין לפחות מ-30 יום? - זה לחלוטין אפשרי, ואני מכיר אנשים שהעלו קמפיינים לשבועיים. קחו בחשבון, ככל שתעלו את הקמפיין לפחות ימים, תדרשו לבנות תוכנית עבודה מדויקת יותר, לבוא עם קהילה איכותית שמוכנה לתמוך בהמוניה ולהתכונן להתעסק כמעט אך ורק בקמפיין. עד כה מצאתי שלרוב 30 ימים זהו הזמן האופטימאלי להעלאת קמפיין לאוויר. וזהו הזמן שמאפשר (למרות העומס של הקמפיין) להמשיך גם בחיים שמעבר לקמפיין.

  • לו"ז עבודה - תכננו מבעוד מועד מתי אתם בונים את כל החלקים בפאזל של הקמפיין שלכם. תנו משמעות לכל שלב בתהליך. הנה רשימה קטנה (שמסכמת בכותרות גדולות) של הדברים שתדרשו לעשות:

  1. כתיבת עמוד קמפיין.

  2. יצירת סרטון.

  3. יצירת רשימת תשורות מצויינת.

  4. הכנת הקהילה לקראת הקמפיין.

  5. בניית תוכנית לשיווק הקמפיין.

  6. יצירת מעגלי גיוס.

  7. כתיבת פוסטים לפרסום הקמפיין מראש.

  8. העלאת הקמפיין לאוויר!

  • תשורות - התומכים שלכם הם לא תורמים, הם לוקחים חלק מלא ביצירה שלכם ושותפים ליציאתה לאור. ולכן הם מקבלים תשורה ראויה בהתאם לסכום בו תמכו. למעשה התשורות זוהי הדרך שלכם להעניק בחזרה לאותם תומכים שבזכותם הפרויקט שלכם יראה אור! צרו רשימת תשורות יצירתיות ואטרקטיביות כדי למשוך את הקהל לתמוך בפרויקט שלכם. המלצה קטנה - אנשים אוהבים לרוב תשורות ייחודיות, כאלו שיהיה אפשר להשיג רק בזמן שהקמפיין שלכם באוויר. אם אתם מוזיקאים - מהדורה מוגבלת של האלבום על פורמט תקליט ווניל יכול להיות אטרקטיבי מאוד. אם אתם סופרים - מפגש מיוחד רק לתומכי הקמפיין שלכם יכול למשוך אנשים לתמוך. נסו להכניס לפחות 2-3 תשורות ייחודיות מאוד בפרויקט שלכם. אתם מוזמנים ללמוד עוד על תשורות במדריך המפורט "תשורות שתומכים אוהבים" כאן


אז מה עוד כדאי לי לדעת?

ישנם 2 אפשרויות גיוס:

גיוס קמפיין הכל או כלום - אתם קובעים סכום יעד, במידה והגעתם אליו או עברתם אותו, כרטיסי האשראי של התומכים מחויבים ואתם מקבלים את הסכום. במידה ולא הגעתם אל היעד, כרטיסי האשראי לא יחוייבו ואתם לא תקבלו כלום. זוהי מבחינתי השיטה המומלצת לעשות קמפיין מימון המונים

גיוס קמפיין גמיש - גם אם לא הגעתם ליעד הגיוס שהצבתם לעצמכם, כרטיסי האשראי של התומכים יחוייבו ואתם תקבלו את הסכום שגוייס. רגע לפני שאתם מתפתים להעלות קמפיין גמיש, ממליץ לכם לקרוא פה


בהצלחה בקמפיין!

איך לגייס קמפיין מימון המונים מנצח!

אני רוצה להזמין אתכם לצפות בהדרכה חינמית שתיתן לכם את הכלים לגייס קמפיין מימון המונים מנצח, להוציא את היצירה שלכם לאור ולהגשים את החלום שלכם!

בואו נשמור על קשר

פעם בשבועיים אני שולח ניוזלטר עם מלא תוכן איכותי על מימון המונים, טיפים, מדריכים והכוונה ליזמי פרויקטים!

בנוסף - הנחות מיוחדות על כל ההרצאות, הסדנאות והכלים שאני משיק - והם כולם נועדו לעזור ליוצרים כמוכם עם הקמפיין שלכם.

ואל דאגה, אני לא שולח ספאם, ותמיד תוכלו להסיר את עצמכם בלחיצת כפתור

אני פה לכל שאלה

אני יודע כמה ההחלטה לצאת לגיוס קמפיין יכולה להיות מלאת סימני שאלה. אבל תזכרו שזוהי דרך מדהימה ומיוחדת שיכולה לתת ליצירה שלכם קפיצת מדרגה ענקית!

אני מזמין אתכם לכתוב לי בטופס פה למטה כל התלבטות שיש לכם, ולאחר שיחה נוכל להחליף חלק מסימני השאלה בסימני קריאה!

Switch On

054-5754366

info@switchon.co.il

  • Facebook - Black Circle
  • YouTube - Black Circle