• גור שחר

מימון המונים למתחילים!

עודכן: 2 בספט׳ 2019

אם אתם מתכננים להעלות קמפיין מימון המונים ואתם קצת מבולבלים או לא מבינים איך כל זה עובד, המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם!

אז הדקו חגורות ורגע לפני שאתם מתחילים את המסע שלכם, אתן לכם כאן סקירה מקיפה על השיטה, איך כל זה עובד, ומהם הדברים הראשונים שאתם צריכים להגדיר כדי להתחיל לבנות את עמוד הפרויקט שלכם.


איך זה עובד?

במימון המונים, במקום לחפש חברה גדולה או בעל הון בודד שישקיע ביצירה שלכם בסכום גדול, אתם למעשה מגייסים המון אנשים פרטיים, שמשקיעים בכם בסכום קטן יחסית, וביחד מביאים אתכם לסכום הגיוס אותו אתם צריכים. זוהי בגדול השיטה.


נשמע מגניב, אז איך מתחילים?

ישנם מטרות התחלתיות שאתם נדרשים לקבוע על מנת להתחיל בתהליך. אז בואו נדבר עליהן:

  • סכום היעד - כמה כסף אתם צריכים כדי להוציא את הפרויקט שלכם לפועל ולחלק את התשורות לתמוכים? שימו לב שאתם בונים לעצמכם טבלת תקציב בה אתם לוקחים בחשבון את כל המשתנים וההוצאות הנדרשות כך שאם תגייסו את הקמפיין באמת תהיו מסוגלים לסיים את הפקת היצירה שלכם בהצלחה! כדי לעזור קצת הכנתי פה הדרכה לבניית תקציב פרויקט כזה

  • זמן הגיוס - הכוונה לזמן שהפרויקט ירוץ באוויר, רוב הפרויקטים עולים לכ-30 יום. אני אישית לא ממליץ להעלות פרויקט ליותר מ-45 ימים. קמפיין מימון המונים זו רכבת הרים רגשית, ובנוסף, ככל שיהיו פחות ימים לקמפיין כך יווצר מומנטום גם לכם כיוצרים וגם לקהל שלכם לתמוך ביצירה על מנת להביא אותה לפועל. אם תפתחו את הקמפיין שלכם ל90 יום לדוגמא, הקהל שלכם כל פעם יראה שיש עוד הרבה זמן עד סוף הקמפיין ולא ימהר לתמוך, ואתם ככל הנראה תתייפו מהעבודה על הקמפיין מהר מאוד. האם אפשר לעלות קמפיין לפחות מ-30 יום? - זה לחלוטין אפשרי, ואני מכיר אנשים שהעלו קמפיינים לשבועיים. קחו בחשבון, ככל שתעלו את הקמפיין לפחות ימים, תדרשו לבנות תוכנית עבודה מדויקת יותר, לבוא עם קהילה איכותית שמוכנה לתמוך בהמוניה ולהתכונן להתעסק כמעט אך ורק בקמפיין. עד כה מצאתי שלרוב 30 ימים זהו הזמן האופטימאלי להעלאת קמפיין לאוויר. וזהו הזמן שמאפשר (למרות העומס של הקמפיין) להמשיך גם בחיים שמעבר לקמפיין.

  • לו"ז עבודה - תכננו מבעוד מועד מתי אתם בונים את כל החלקים בפאזל של הקמפיין שלכם. תנו משמעות לכל שלב בתהליך. הנה רשימה קטנה (שמסכמת בכותרות גדולות) של הדברים שתדרשו לעשות:

  1. כתיבת עמוד קמפיין.