• גור שחר

בונים תקציב נכון לקמפיין מימון המונים

עודכן: 5 באוג׳ 2019

אחד הדברים החשובים לפני יציאה לקמפיין מימון המונים הוא בניית תקציב נכון. אנחנו מגייסים כסף כדי להוציא פרויקט לפועל ולספק לתומכים את התשורות שמגיעות להם. אנחנו בטח לא רוצים להגיע למצב שהסכום שגייסנו לא מאפשר לנו להוציא את הפרויקט לפועל.

ולכן, יש לנו אחריות גדולה בתור יזמי פרויקטים להבין את הפרמטרים הדרושים לבניית תקציב נכון.


בפוסט הבא אפרוס בפניכם את כל מה שצריך לקחת בחשבון על מנת לבנות תקציב נכון לפרויקט.


אילו הוצאות חשוב לקחת בחשבון?

כדי לגייס כסף צריך להשקיע כסף. זה מעלה את אחוזי ההצלחה שלכם ומאפשר ליצור קמפיין מקצועי יותר. בחישובי הוצאות של הקמפיין צריך לכלול (במידה ואתם מחליטים לעשות זאת עם איש מקצוע): צילום ועריכה של סרטון, קידום ושיווק ממומן, ייעוץ וליווי, גרפיקות, הוצאות על תשורות, אחוזים שהפלטפורמה לוקחת ומע"מ (במידה ואתם עוסק מורשה המע"מ יורד מכם בסופו של דבר).


בואו נתעכב קצת על כמה מהנקודות הללו


הפקה סרטון - הסרטון הוא הפנים של הפרויקט שלכם, ולכן כדאי שהוא יראה טוב, או לכל הפחות שהקונספט שלו ימשוך אנשים להסתקרן ולהתעניין. אתם לא צריכים להוציא אלפי שקלים על הפקה הוליוודית, אבל אם אין לכם שום ניסיון או שאין לכם אף אחד קרוב שיכול לעזור לכם ליצור מבחינה טכנית את הסרטון אני ממליץ לקחת איש מקצוע.

הפקה של סרטון קמפיין מקצועי לא אמורה לעלות מעל ל-3500 ש"ח. וכמובן, תמיד אפשר לעשות חלק מההפקה לבד ולחסוך בהוצאה.