• גור שחר

במעגל נחוגה - כל מה שאתם צריכים לדעת על מעגלי הפצה

עודכן: 5 באוג׳ 2019

כשאנחנו עולים עם קמפיין מימון המונים ישנה אסטרטגיית הפצה הדרגתית שנכונה לרוב הפרויקטים. יש לה מטרה חשובה - כל מעגל מייצר אמון גדול יותר בפרויקט לקראת ההפצת למעגל הבא. כל מעגל יצטרף לפרויקט רק אחרי שיראה שהמעגל לפניו התגייס, ולכן לא נרצה לרוץ ולפרסם את הפרויקט שלנו למעגל של זרים, לפני שהאנשים הקרובים אלינו הצטרפו.


במאמר הבא אכתוב לעומק על מעגלי הפצה בקמפיינים של גיוס ומימון המונים.


המעגל הראשון - חברים, משפחה, קרובים, זהו המעגל הראשוני אותו נכין ואליו נפנה כאשר הקמפיין שלנו עולה לאוויר. זהו מעגל שמבסס את האמון הראשוני בפרויקט. החברים והמשפחה לרוב יתמכו בפרויקט שלנו בגלל מי שאנחנו, הפרויקט עשוי לעניין אותם, אבל מה שחשוב כאן היא הפניה האישית והאדיבה אליהם. ההסבר על הפרויקט שאתם מרימים ולמה הוא חשוב לכם.

קחו את המעגל הראשון ברצינות, תכינו אותו לקראת עליית הפרויקט, תבינו מי מהקרובים אליכם יוכל לתמוך בפרויקט, וספרו לו מתי בדיוק הוא עולה לאוויר.


לאחר שהמעגל הראשוני התגייס נרצה להרחיב את מעגל החברים, למעגל של חברים של חברים, נבקש מהמעגל הראשון להפיץ הלאה את הפרויקט אצלם במעגלים האישיים והקרובים שלהם.


המעגל השני - קבוצות עניין, ארגונים והתאגדויות ספציפיות - במעגל זה ננסה להגיע להתאגדויות וקהילות שונות שעשויות להתעניין בפרויקט שלנו, וניצור איתם שיתופי פעולה להפצת הפרויקט.

לדוגמא - קהילה של הורים לילדים קטנים שתתעניין בספר הילדים שכתבתם - תוכל להפיץ את הקמפיין אצלם לקהל ממוקד מאוד.

כמובן - רצוי למצוא ולמפה את ההתארגנויות הללו מבעוד מועד.


קבוצות פייסבוק - קהילות רלוונטיות בפייסבוק יכולות להיות אפקטיביות מאוד אם יודעים כיצד להשתמש בהן. אנחנו לא רוצים להיראות כמו פרסומת, כי מפרסומות רוב האנשים מתרחקים. ולכן בשיתוף בקהילות פייסבוק קחו בחשבון שאף אחד לא מכיר אתכם.

ספרו על עצמכם, תנו לאנשים להתחבר לסיפור של הפרוי