• גור שחר

במעגל נחוגה - כל מה שאתם צריכים לדעת על מעגלי הפצה

עודכן ב: 5 אוג 2019

כשאנחנו עולים עם קמפיין מימון המונים ישנה אסטרטגיית הפצה הדרגתית שנכונה לרוב הפרויקטים. יש לה מטרה חשובה - כל מעגל מייצר אמון גדול יותר בפרויקט לקראת ההפצת למעגל הבא. כל מעגל יצטרף לפרויקט רק אחרי שיראה שהמעגל לפניו התגייס, ולכן לא נרצה לרוץ ולפרסם את הפרויקט שלנו למעגל של זרים, לפני שהאנשים הקרובים אלינו הצטרפו.


במאמר הבא אכתוב לעומק על מעגלי הפצה בקמפיינים של גיוס ומימון המונים.


המעגל הראשון - חברים, משפחה, קרובים, זהו המעגל הראשוני אותו נכין ואליו נפנה כאשר הקמפיין שלנו עולה לאוויר. זהו מעגל שמבסס את האמון הראשוני בפרויקט. החברים והמשפחה לרוב יתמכו בפרויקט שלנו בגלל מי שאנחנו, הפרויקט עשוי לעניין אותם, אבל מה שחשוב כאן היא הפניה האישית והאדיבה אליהם. ההסבר על הפרויקט שאתם מרימים ולמה הוא חשוב לכם.

קחו את המעגל הראשון ברצינות, תכינו אותו לקראת עליית הפרויקט, תבינו מי מהקרובים אליכם יוכל לתמוך בפרויקט, וספרו לו מתי בדיוק הוא עולה לאוויר.


לאחר שהמעגל הראשוני התגייס נרצה להרחיב את מעגל החברים, למעגל של חברים של חברים, נבקש מהמעגל הראשון להפיץ הלאה את הפרויקט אצלם במעגלים האישיים והקרובים שלהם.


המעגל השני - קבוצות עניין, ארגונים והתאגדויות ספציפיות - במעגל זה ננסה להגיע להתאגדויות וקהילות שונות שעשויות להתעניין בפרויקט שלנו, וניצור איתם שיתופי פעולה להפצת הפרויקט.

לדוגמא - קהילה של הורים לילדים קטנים שתתעניין בספר הילדים שכתבתם - תוכל להפיץ את הקמפיין אצלם לקהל ממוקד מאוד.

כמובן - רצוי למצוא ולמפה את ההתארגנויות הללו מבעוד מועד.


קבוצות פייסבוק - קהילות רלוונטיות בפייסבוק יכולות להיות אפקטיביות מאוד אם יודעים כיצד להשתמש בהן. אנחנו לא רוצים להיראות כמו פרסומת, כי מפרסומות רוב האנשים מתרחקים. ולכן בשיתוף בקהילות פייסבוק קחו בחשבון שאף אחד לא מכיר אתכם.

ספרו על עצמכם, תנו לאנשים להתחבר לסיפור של הפרויקט שלכם, שתפו אותם בתהליך שלכם - אל תמהרו למכור שום דבר, אלא תבססו קודם תחושה נינוחה וכנה.


מעגל שלישי - תקשורת - רדיו/עיתונים/טלוויזיה/מגזינים/בלוגים/אינטרנט - כל שיתוף פעולה שתצליחו ליצור בתקשורת יהיה מצויין. ההיתרון בעולם היום הוא שישנם מערכות תקשורת ממוקדות כמעט לכל נושא. ולכן, כשאתם מחפשים נסו למצוא את מערכת התקשורת או הבלוג בו הקהל שלכם לרוב קורא. לרוב מגזין אינטרנטי קטן וממוקד יהיה אפקטיבי יותר מראיון בתוכנית בוקר שלאו דווקא פונה לקהל שלכם.

פנו למערכת תקשורת וספרו להם את הסיפור שלכם, על מנת להשיג אייטם, או להצליח להתראיין למערכת כזו, בדרך כלל כדאי להביא להם סיפור מעניין שהם עשויים לאהוב, ולכן ההתמקדות כאן היא לאו דווקא במוצר שלכם, אלא יותר בסיפור שלכם.


את כל המעגלים הנ"ל כדאי למפות ולבנות לפני שעולים לאוויר. ככה בזמן שהפרויקט באוויר, ותהיה לכם המון עבודה, תוכלו להתרכז בעשייה ולא במחקר.

איך לגייס קמפיין מימון המונים מנצח!

אני רוצה להזמין אתכם לצפות בהדרכה חינמית שתיתן לכם את הכלים לגייס קמפיין מימון המונים מנצח, להוציא את היצירה שלכם לאור ולהגשים את החלום שלכם!

בואו נשמור על קשר

פעם בשבועיים אני שולח ניוזלטר עם מלא תוכן איכותי על מימון המונים, טיפים, מדריכים והכוונה ליזמי פרויקטים!

בנוסף - הנחות מיוחדות על כל ההרצאות, הסדנאות והכלים שאני משיק - והם כולם נועדו לעזור ליוצרים כמוכם עם הקמפיין שלכם.

ואל דאגה, אני לא שולח ספאם, ותמיד תוכלו להסיר את עצמכם בלחיצת כפתור

אני פה לכל שאלה

אני יודע כמה ההחלטה לצאת לגיוס קמפיין יכולה להיות מלאת סימני שאלה. אבל תזכרו שזוהי דרך מדהימה ומיוחדת שיכולה לתת ליצירה שלכם קפיצת מדרגה ענקית!

אני מזמין אתכם לכתוב לי בטופס פה למטה כל התלבטות שיש לכם, ולאחר שיחה נוכל להחליף חלק מסימני השאלה בסימני קריאה!

Switch On

054-5754366

info@switchon.co.il

  • Facebook - Black Circle
  • YouTube - Black Circle