• גור שחר

כל מה שאתם צריכים לדעת על הכנת הקהילה לקראת קמפיין

עודכן ב: 2 ספט 2019

זה הרי ידוע שגיוס קמפיין מימון המונים מוצלח - תלוי בקהילה חזקה שתומכת ומפיצה את הקמפיין.

אז יש לכם קהילה גדולה שעוקבת אחרי העשייה שלכם ומחכה שכבר תוציאו את הקמפיין - מצויין! אל תתנו למחשבה הזאת להרגיע אתכם, גם אם יש לכם קהילה ענקית, יש כמה דברים שכדאי לשים על השולחן לפני שלוחצים על כפתור "פרסום הפרויקט" ומתחילים לגייס אותה לתמיכה.


אז הנה כמה נקודות שיעשו לכם סדר:


1. האשראי עמוק מידי בכיס - תשאלו את עצמכם רגע, האם הקהילה שלי כבר רכשה ממני משהו? והאם המשהו הזה היה קשור לעשייה האישית שלי? חשוב להבין, גם אם אנשים עוקבים אחריכם ונהנים לקרוא בפייסבוק או בכל פלטפורמה אחרת על העשייה שלכם - זה לא אומר שמחר הם ירוצו לתמוך בקמפיין.

זה כן אומר שיש כבר יותר סיכוי שהם יעשו את הצעד לעומת זרים מוחלטים שלא שמעו עליכם מעולם.

אם אתם סופרים - האם הקהל כבר קנה מכם משהו/הגיע למפגש שאירגנתם/הוציא את כרטיס האשראי למען היצירה שלכם?

נניח והתשובה היא כן, אל תדאגו, עכשיו מגיעות שאלות נוספות - כמה כבר מכרתם? ובאיזה מחיר?

ואם הקהילה שלכם טרם רכשה מכם משהו, אני תמיד ממליץ על השיטה הכנה - תשאלו, והתשובות יכולות לעזור לכם לקבל מושג. אני חושב שהאנשים שעוקבים אחריכם יעריכו מאוד אם תכתבו פוסט שמספר על התהליך שעברתם והמחשבה לצאת במימון המונים, ותשאלו אותם האם הם, כאנשים שעוקבים אחריכם, היו רוצים להוציא ביחד איתכם את המוצר שלכם.


חשוב לעשות את עבודת המחקר הזו ולהבין את הקהילה לפני שקופצים למים.


2. הפתעות וכסף זה לא הולך ביחד - רובנו אוהבים הפתעות, ורובנו אוהבים כסף, אבל כשזה מגיע ביחד, לרובנו יש בעיה עם זה. אנחנו לא אוהבים הפתעות שקשורות בכסף (חוץ מטלפון מהראלה ממפעל הפיס), ולכן ממש לא מומלץ להפתיע את הקהילה שלכם ביום בהיר אחד עם קישור לקמפיין.

בעידן המוצף של האינטרנט אנשים צריכים לראות מודעה בערך 14 פעמים כדי ללחוץ עליה בכלל. לכן מומלץ לעשות הכנה לקהילה שלכם, לספר לה על הקמפיין שהולך לבוא, להסביר את החשיבות שלו, לתת לה לטעום קצת מהיצירה שלכם - כך שכשהקמפיין שלכם יצא לאור החבר'ה בקהילה כבר ידעו ויצפו לו, ותהליך הגיוס הראשוני ילך יותר בקלות.


3. כולם לוקחים חלק - אם אתם רוצים שהקהילה שלכם תתגייס למען הפרויקט, תנו לה לקחת חלק בעשייה שלכם. שתפו אותה, תתייעצו איתה, ספרו לה ותייחסו למה שיש לאנשים בה להגיד. זו לא חוכמה לכתוב בעמוד הקמפיין "בואו להיות חלק מהיצירה" - צריך באמת לתת לאנשים להרגיש שהם חלק!

תשפרו את המוצר שלכם בעקבות מה שיש לקהילה שלכם לומר וכך תצרו משהו שמתאים לה יותר.

בנוסף - אסטרטגית, מומלץ לתת לקהילה שמרגישה חלק, זכות ראשונים לתמוך בפרויקט במחיר מוזל יותר, וכך לאפשר לה באמת להרגיש חלק!


זהו, אז תזכרו שהקהילה שלכם היא חלק חשוב מהקמפיין, וכדי שהכל יעבוד כמו שצריך אנחנו צריכים לטפח אותה, לשוחח איתה וללמוד אותה.

שיהיה בהצלחה!

איך לגייס קמפיין מימון המונים מנצח!

אני רוצה להזמין אתכם לצפות בהדרכה חינמית שתיתן לכם את הכלים לגייס קמפיין מימון המונים מנצח, להוציא את היצירה שלכם לאור ולהגשים את החלום שלכם!

בואו נשמור על קשר

פעם בשבועיים אני שולח ניוזלטר עם מלא תוכן איכותי על מימון המונים, טיפים, מדריכים והכוונה ליזמי פרויקטים!

בנוסף - הנחות מיוחדות על כל ההרצאות, הסדנאות והכלים שאני משיק - והם כולם נועדו לעזור ליוצרים כמוכם עם הקמפיין שלכם.

ואל דאגה, אני לא שולח ספאם, ותמיד תוכלו להסיר את עצמכם בלחיצת כפתור

אני פה לכל שאלה

אני יודע כמה ההחלטה לצאת לגיוס קמפיין יכולה להיות מלאת סימני שאלה. אבל תזכרו שזוהי דרך מדהימה ומיוחדת שיכולה לתת ליצירה שלכם קפיצת מדרגה ענקית!

אני מזמין אתכם לכתוב לי בטופס פה למטה כל התלבטות שיש לכם, ולאחר שיחה נוכל להחליף חלק מסימני השאלה בסימני קריאה!

Switch On

054-5754366

info@switchon.co.il

  • Facebook - Black Circle
  • YouTube - Black Circle