• גור שחר

כל מה שאתם צריכים לדעת על הכנת הקהילה לקראת קמפיין

עודכן: 2 בספט׳ 2019

זה הרי ידוע שגיוס קמפיין מימון המונים מוצלח - תלוי בקהילה חזקה שתומכת ומפיצה את הקמפיין.

אז יש לכם קהילה גדולה שעוקבת אחרי העשייה שלכם ומחכה שכבר תוציאו את הקמפיין - מצויין! אל תתנו למחשבה הזאת להרגיע אתכם, גם אם יש לכם קהילה ענקית, יש כמה דברים שכדאי לשים על השולחן לפני שלוחצים על כפתור "פרסום הפרויקט" ומתחילים לגייס אותה לתמיכה.


אז הנה כמה נקודות שיעשו לכם סדר:


1. האשראי עמוק מידי בכיס - תשאלו את עצמכם רגע, האם הקהילה שלי כבר רכשה ממני משהו? והאם המשהו הזה היה קשור לעשייה האישית שלי? חשוב להבין, גם אם אנשים עוקבים אחריכם ונהנים לקרוא בפייסבוק או בכל פלטפורמה אחרת על העשייה שלכם - זה לא אומר שמחר הם ירוצו לתמוך בקמפיין.

זה כן אומר שיש כבר יותר סיכוי שהם יעשו את הצעד לעומת זרים מוחלטים שלא שמעו עליכם מעולם.

אם אתם סופרים - האם הקהל כבר קנה מכם משהו/הגיע למפגש שאירגנתם/הוציא את כרטיס האשראי למען היצירה שלכם?

נניח והתשובה היא כן, אל תדאגו, עכשיו מגיעות שאלות נוספות - כמה כבר מכרתם? ובאיזה מחיר?

ואם הקהילה שלכם טרם רכשה מכם משהו, אני תמיד ממליץ על השיטה הכנה - תשאלו, והתשובות יכולות לעזור לכם לקבל מושג. אני חושב שהאנשים שעוקבים אחריכם יעריכו מאוד אם תכתבו פוסט שמספר על התהליך שעברתם והמחשבה לצאת במימון המונים, ותשאלו אותם האם הם, כאנשים שעוקבים אחריכם, היו רוצים להוציא ביחד איתכם את המוצר שלכם.


חשוב לעשות את עבודת המחקר הזו ולהבין את הקהילה לפני שקופצים למים.