• גור שחר

למה פרויקט מימון המונים אומנותי חייב להיות מנוהל על ידי היוצר

עודכן: 5 באוג׳ 2019

לא מעט פעמים אני מקבל שיחות טלפון שנשמעות ככה -

אני: שלום.

הוא: שלום גור, אני כתבתי ספר ואני רוצה להוציא אותו לאור בעזרת מימון המונים. כמה יעלה לי שתעשה בשבילי את הפרויקט ותביא לי את הכסף?


אז בפוסט היום אסביר לכם למה בפרויקטים אמנותיים (ספרים, אלבומים מוזיקלים, יצירות תיאטרון וקולנוע) היוצר הוא היחיד שיכול להיות מנהל הפרויקט. אני יכול ללוות אותו לאורך התהליך, לייעץ ולכוון, אבל הוא חייב לשים את עצמו במרכז העניינים.


כשאני נכנס לחנות ספרים אני על תקן רוכש, מעניין אותי לקנות מוצר איכותי וטוב. כנראה שאסתובב בחנות, אסתכל על כריכות ואחפש אחת שמושכת את עיניי, אקרא את התקציר האחורי שלה, ואם אתחבר כנראה שאקרא גם את הפרק הראשון.

כשאנחנו רוכשים מוצר, במקרה הזה ספר, אלו לרוב הנתונים שמעניינים אותנו.


כשאנחנו נכנסים לפרויקט מימון המונים אנחנו על תקן תומך. גם אותנו מעניין לרכוש מוצר איכותי וטוב, וגם במקרה הזה כנראה שנרצה לקרוא את התקציר או את הפרק הראשון, אך בתור תומכים אנחנו רוצים לקבל יותר.

תבינו, שמישהו תומך בפרויקט מימון ההמונים שלכם, הוא לא רק רוכש את המוצר מראש, הוא אשכרה לוקח חלק בהוצאה לאור שלו. התומכים שלכם יוצאים אתכם למסע!


עכשיו נשאלת השאלה - האם הייתם יוצאים למסע ומאמינים במישהו שאינכם מכירים?


גולשים שנכנסים לקמפיין מימון ההמונים שלכם, מעבר להיכרות עם המוצר, רוצים להכיר אתכם לעומק. הם רוצים להרגיש שהם מתחברים לאג'נדה שלכם, שהם מתחברים אליכם.

תומכים פוטנציאליים רוצים להרגיש שהם סומכים עליכם שאם הם יתמכו בפרויקט, אתם תעשו את כל המאמצים כדי להוציא אותו לפועל ולספק את התשורות בזמן.


ולכן - אי אפשר להתחבא מאחורי מוצר! כשאתם יוצאים בפרויקט מימון המונים יצירתי אומנותי, אתם נדרשים לשים את עצמכם בפרונט, לעמוד זקופים ביחד עם היצירה, לספר את עצמכם ואת העשייה שלכם, לתת לקהל להרגיש את הפ