• גור שחר

זה רק אני והקהל שלי!

כמו בכל תחום שכולל בתוכו שיווק כדאי לכם לשאול את השאלה - מיהו קהל היעד של הפרויקט שלכם?

אם התשובה שלכם היא כולם - אתם טועים!


קהל יעד הוא אף פעם לא כולם, ברור שיש מוצרים שקצת יותר קשה לאפיין, ושהם באמת מתאימים לטווח רחב של אנשים, אבל השאלה שיותר נכון שתשאלו את עצמכם היא - "מי הוא רוב קהל היעד שלי?"

ברור שגם בן 18 וגם בת 80 יכולים להינות מהמוצר שלי, אבל אולי רוב הקהל נמצא בטווח גילאים שבין 30-40?


אז איך אפיון קהל היעד יכול לעזור לנו?

שיווק טוב זהו שיווק שפונה לקהל שמחפש את מה שיש לנו להציע. אין לנו מטרה לצעוק את הפרויקט שלנו גם בתוכניות הבוקר וגם במקומונים של באר שבע והסביבה.

אם הפרויקט שלנו הוא מקומי, אז כנראה שרוב קהל היעד שעשוי להתעניין בפרויקט שלנו קורא מקומונים, או מסתובב בקבוצות פייסבוק ספציפיות.


אם אנחנו פונים לאנשים מעל גיל 60 כנראה שנפרסם במקומות מסויימים שהם כנראה לא אותם מקומות שבהם נפרסם אם אנחנו פונים לצעירים בני 24.

ולכן מיקוד נכון יכול להביא את הקהל הנכון לפרויקט שלנו.


אז איך בעצם מוצאים את קהל היעד הנכון שלנו?

מבצעים מחקר קטן, עונים על השאלון הבא שיעזור לכם מעט למקד למי בעצם אתם פונים:


* מגדר - לאיזה מגדר אתם פונים?


* גיל - מהו טווח הגילאים (הכמה שיותר מצומצם) אליו אתם פונים?