• גור שחר

זה רק אני והקהל שלי!

כמו בכל תחום שכולל בתוכו שיווק כדאי לכם לשאול את השאלה - מיהו קהל היעד של הפרויקט שלכם?

אם התשובה שלכם היא כולם - אתם טועים!


קהל יעד הוא אף פעם לא כולם, ברור שיש מוצרים שקצת יותר קשה לאפיין, ושהם באמת מתאימים לטווח רחב של אנשים, אבל השאלה שיותר נכון שתשאלו את עצמכם היא - "מי הוא רוב קהל היעד שלי?"

ברור שגם בן 18 וגם בת 80 יכולים להינות מהמוצר שלי, אבל אולי רוב הקהל נמצא בטווח גילאים שבין 30-40?


אז איך אפיון קהל היעד יכול לעזור לנו?

שיווק טוב זהו שיווק שפונה לקהל שמחפש את מה שיש לנו להציע. אין לנו מטרה לצעוק את הפרויקט שלנו גם בתוכניות הבוקר וגם במקומונים של באר שבע והסביבה.

אם הפרויקט שלנו הוא מקומי, אז כנראה שרוב קהל היעד שעשוי להתעניין בפרויקט שלנו קורא מקומונים, או מסתובב בקבוצות פייסבוק ספציפיות.


אם אנחנו פונים לאנשים מעל גיל 60 כנראה שנפרסם במקומות מסויימים שהם כנראה לא אותם מקומות שבהם נפרסם אם אנחנו פונים לצעירים בני 24.

ולכן מיקוד נכון יכול להביא את הקהל הנכון לפרויקט שלנו.


אז איך בעצם מוצאים את קהל היעד הנכון שלנו?

מבצעים מחקר קטן, עונים על השאלון הבא שיעזור לכם מעט למקד למי בעצם אתם פונים:


* מגדר - לאיזה מגדר אתם פונים?


* גיל - מהו טווח הגילאים (הכמה שיותר מצומצם) אליו אתם פונים?


* מקום מגורים - האם המוצר שלכם לוקאלי לאזור ספציפי, האם הוא מתאים לאנשים שגרים במקום מסויים?


* מהם תחומי העניין של הקהל שלכם - האם הם חובבי ספרים? אוהבים ללכת ללונפארק? או דווקא מעדיפים בישול טבעוני בבית?


* איפה נמצא הקהל - היכן הוא מסתובב? באילו קבוצות פייסבוק? באילו חוגים ומעגלים פיזיים ודיגיטליים הוא נמצא? (לא תמיד מדובר במקום הראשון שעולה לנו בראש, לדוגמא - גם אם כתבתם ספר פרוזה אתם לאו דווקא פונים לקבוצות של כותבים. יכול להיות למשל שאם הספר שלכם עוסק בין היתר בגבריות, אז אולי ימצאו את הטקסטים שלכם מעניינים דווקא בקבוצות כמו "אבא פגום".


* מה הדרך הכי טובה לפנות אליו - איך הקהל הזה רגיל שפונים אליו? איך הוא רגיל להיחשף לתכנים מהסוג שלכם? - ממליץ לכם להבין לאילו תכנים הקהל שלכם רגיל להיחשף במקום בו הוא נמצא, ובאיזו צורה.

למשל אם הקהל שלכם הוא חוג האנשים שמגיעים למתנ"ס פעם בשבוע, והם רגילים לצרוך הודעות דרך לוח המודעות הראשי ליד המזכירות, אז אולי לא כדאי לשים את השלט שלכם מחוץ לבניין.

או אם הקהל שלכם בקבוצת פייסבוק מסוימת - ממליץ לכם קצת ללמוד אילו סוגי תכנים זוכים לאהדה רבה בקבוצה?


אילו שאלות שיעזרו לכם להבין מיהו קהל היעד שלכם, איפה הוא נמצא, איך להגיע אליו ובאיזו צורה. ומעבר לזה, התשובות יעזרו לכם להבין איך לדבר עם הקהל שלכם, באיזו שפה, ואיך נכון לספר לו את הפרויקט.

נסו לענות עליהם בצורה כמה שיותר ספציפית ומדויקת.

איך לגייס קמפיין מימון המונים מנצח!

אני רוצה להזמין אתכם לצפות בהדרכה חינמית שתיתן לכם את הכלים לגייס קמפיין מימון המונים מנצח, להוציא את היצירה שלכם לאור ולהגשים את החלום שלכם!

בואו נשמור על קשר

פעם בשבועיים אני שולח ניוזלטר עם מלא תוכן איכותי על מימון המונים, טיפים, מדריכים והכוונה ליזמי פרויקטים!

בנוסף - הנחות מיוחדות על כל ההרצאות, הסדנאות והכלים שאני משיק - והם כולם נועדו לעזור ליוצרים כמוכם עם הקמפיין שלכם.

ואל דאגה, אני לא שולח ספאם, ותמיד תוכלו להסיר את עצמכם בלחיצת כפתור

אני פה לכל שאלה

אני יודע כמה ההחלטה לצאת לגיוס קמפיין יכולה להיות מלאת סימני שאלה. אבל תזכרו שזוהי דרך מדהימה ומיוחדת שיכולה לתת ליצירה שלכם קפיצת מדרגה ענקית!

אני מזמין אתכם לכתוב לי בטופס פה למטה כל התלבטות שיש לכם, ולאחר שיחה נוכל להחליף חלק מסימני השאלה בסימני קריאה!

Switch On

054-5754366

info@switchon.co.il

  • Facebook - Black Circle
  • YouTube - Black Circle