• גור שחר

איך לפנות למעגל הראשון בפרויקט מימון המונים - ולצאת מזה בחיים

"אני מתביישת לפנות לחברים ולמשפחה, הם לא הקהל שלי" אמרה לי לקוחה בתחילת העבודה המשותפת בנינו, והבנתי אותה.

ברור שזה מביך להתקשר לדודה חנה, להגיד לה שאת חולמת להוציא את הספר שלך לאור, ושאם היא מוכנה לתמוך (ולעיתים אנשים אף משתמשים במילה המסוכנת "לתרום") כמה שקלים זה יהיה מאוד נחמד מצידה.


אז ברור שזה מביך וזו דרך נוראית לפנות לכל בנאדם, בין אם הוא מהמעגל הראשון ובין או לאו. ולכן, בפוסט הזה אחדד כמה נקודות חשובות מאוד בפניה שלכם לאנשי המעגל הראשון, נקודות שיכולות להעלות משמעותית את אחוזי ההצלחה שלכם בפרויקט, ואת הקפיצה הראשונית החשובה כל-כך בפרויקט כזה.


איך לחשוב

לפני שפועלים חשוב להבין כמה דברים לגבי המעגל הראשון, ולגשת לפעולות לאחר שהמהות שלהן ברורה לנו.

* המעגל הראשון הם החברים והמשפחה הקרובים אלינו, אנשים שאנחנו חשובים להם ושירצו לתמוך בנו ולתת לנו את הפוש הראשוני כי הם מאמינים בנו.


* המעגל הראשון מבסס את האמון הראשוני של הפרויקט! אנשים לא יתמכו בפרויקט אם יראו שאף אחד לא תמך לפניהם או שמעט מאוד אנשים תמכו. תזכרו שאנשים רוצים להצטרף לפרויקטים שהם רואים שיכולים להצליח, ואפקט העדר הוא חשוב מאוד במימון המונים.


* אתם לא מבקשים נדבות או תרומות. אתם מזמינים אנשים לקחת חלק במסע שלכם, לתמוך בערכים שהפרויקט שלכם מביא לעולם, ולקבל בתמורה תשורות או מתנות לפי בחירתם! נכון שזה כבר נשמע יותר טוב? אז ככה תתייחסו לזה, וככה תדברו את הפניה שלכם למעגלים השונים.


* נקודה אחרונה - אף אחד לא חייב לכם כלום! כן, זה נשמע קצת רע, אבל זה נכון. הרבה פעמים יזמים ניגשים לשלב המעגל הראשון בגישה של "תביאו לי" או "מגיע לי". וכאן חשוב לזכור, שאין לנו מושג מה קורה אצל אנשים בארנק, וגם אם אנחנו חושבים שיש לנו מושג - אין לנו וזה לא אמור להיות שיקול בכלל. ולכן בפניה אליהם, תזכרו שאתם מציעים להם לתמוך בפרויקט ומבינים אם זה מתאים להם - אבל בטח שלא דוחקים אותם לפינה!


איך לעשות

אז בואו ניגש לפרקטיקה! איך מנסחים הודעה מנצחת לאנשי המעגל הראשון? הנה כמה נקודות!


* תכינו אותם! ספרו להם על הפרויקט עוד לפני שהוא עולה לאוויר ותבינו מי יהיה מוכן לתמוך ולקחת חלק ממש בהתחלה. כך תצרו מעגל ראשוני חזק וברור. אתם מבקשים את התמיכה המוקדמת של המעגל הראשון על מנת לגייס את ה-20% הראשונים, כדי שכשתפרסמו את הפרויקט בחוץ, ברשתות החברתיות, אנשים יראו שאחרים כבר הצטרפו - חשוב להסביר את זה לאנשי המעגל הראשון, אחרת חלקם יגידו לעצמם "מה דחוף? אני אתמוך בהמשך", ולכן, אם אתם מבקשים תמיכה מוקדמת, תסבירו למה!


* בגלל אופי המעגל הראשון ובגלל היותו קרוב אליכם בצורה אישית - דברו אליהם באופן אישי. את דודה חנה לא מעניין לקבל וואצפ בסגנון של:


"היי חברים, פרויקט ההדסטארט של הספר שלי עלה לאוויר, עכשיו אפשר להשיג אותו במבצע ובהנחה משמעותית, כנסו לתמוך לפני שיגמר!"


זוהי הודעה שהיא כנראה תמחוק כי היא תזכיר לה את כל הפרסומות שהיא מקבלת מחנויות אליה היא רשומה כחברת מועדון.


מצד שני, אם תשלחו הודעה בסגנון של:

"היי דודה חנה, זה גור, רציתי לספר לך שכתבתי ספר עלילתי שמדבר על נערה צעירה שמחליטה יום אחד לצאת למסע מסביב לעולם, בדרך היא נתקלת בכל מיני מחסומים והתמודדויות. אני בטוח שהספר ירתק ויעורר השראה בכל מי שיקרא אותו.


כדי שאוכל להוציא את הספר לאור, פתחתי בקמפיין מימון המונים, מה שאומר שניתן לרכוש את הספר מראש, ואם אגיע אל יעד הגיוס - אוכל להוציא אותו לאור! לפני שאני מפרסם את הקמפיין לקהל הרחב אני פונה אלייך ואל האנשים הקרובים אלי, על מנת לגייס את ה-20% הראשונים, כדי שמי שיכנס לעמוד הפרויקט אחר כך, יראה שאנשים אחרים כבר יצטרפו וירצה לתמוך גם!


אני מזמין אותך, אם את מעוניינת, להציץ בקישור, ואשמח מאוד אם תרצי לתמוך"


נכון, לוקח יותר זמן לנסח הודעות אישיות אבל זה הרבה יותר משתלם אחר כך ומניע לתמיכה, בטח ובטח במעגל הראשון!


* אל תדחקו אף אחד לפינה - מאוד ממליץ לכם, בפניה למעגל הראשון ולאדם קרוב, תמיד תציינו שאתם תשמחו לתמיכה, אבל רק אם זה מתאים לו, ושהכל בסדר גם אם לא. ואף רצוי לעשות זאת בהומור ולכתוב משהו כמו "אומנם אני פולני, אבל מבטיח שלא יהיו רגשות אשם גם אם לא תהיה תמיכה, זה בסדר, אני לא אשב בפינה" או כל נוסח אחר שמצחיק אתכם באופן אישי! תחשבו כמה לא נעים זה לקבל הודעות שדוחקות בכם לתמוך בכוח.


* תמיד תסתכלו בעין חיצונית על ההודעות שאתם מנסחים - סיימתם לכתוב את ההודעה, קראתם, תיקנתם, חידדתם. יופי! עכשיו לפני שאתם שולחים, תיקראו שוב, ותשאלו את עצמכם "הייתי רוצה לקבל הודעה כזאת מקרוב משפחה? זה היה נעים לי או מעניין אותי? האם המהות וההסבר על הפרויקט ברורים מספיק?" אם עניתם על חלק מהתשובות - לא. סימן שאתם צריכים עוד כמה חידודים ותיקונים להודעה לפני שהיא נשלחת!

כשאתם יוצרים תוכן - בין אם זה עמוד פרויקט, הודעה אישית או פוסט בפייסבוק - תמיד תנסו להסתכל בעין חיצונית ולשאול את עצמכם האם אתם הייתם רוצים לקרוא את התוכן הזה.


אחרי שדודה חנה תצטרף לפרויקט, במידה ונעבוד נכון, נדבר איתה בצורה אישית, נעדכן אותה איך אנחנו מתקדמים, תאמינו לי, היא תרגיש כלכך מחוברת, ותעריך אתכם, שהיא גם תביא את שושי ורבקה לתמוך!


*הבהרה: לדודה שלי לא קוראים חנה.

איך לגייס קמפיין מימון המונים מנצח!

אני רוצה להזמין אתכם לצפות בהדרכה חינמית שתיתן לכם את הכלים לגייס קמפיין מימון המונים מנצח, להוציא את היצירה שלכם לאור ולהגשים את החלום שלכם!

בואו נשמור על קשר

פעם בשבועיים אני שולח ניוזלטר עם מלא תוכן איכותי על מימון המונים, טיפים, מדריכים והכוונה ליזמי פרויקטים!

בנוסף - הנחות מיוחדות על כל ההרצאות, הסדנאות והכלים שאני משיק - והם כולם נועדו לעזור ליוצרים כמוכם עם הקמפיין שלכם.

ואל דאגה, אני לא שולח ספאם, ותמיד תוכלו להסיר את עצמכם בלחיצת כפתור

אני פה לכל שאלה

אני יודע כמה ההחלטה לצאת לגיוס קמפיין יכולה להיות מלאת סימני שאלה. אבל תזכרו שזוהי דרך מדהימה ומיוחדת שיכולה לתת ליצירה שלכם קפיצת מדרגה ענקית!

אני מזמין אתכם לכתוב לי בטופס פה למטה כל התלבטות שיש לכם, ולאחר שיחה נוכל להחליף חלק מסימני השאלה בסימני קריאה!

Switch On

054-5754366

info@switchon.co.il

  • Facebook - Black Circle
  • YouTube - Black Circle