• גור שחר

לירות לכל הכיוונים

עודכן: 5 באוג׳ 2019

הנטייה של הרבה יזמים חסרי ניסיון היא לעלות לאוויר, ואחרי שהם גייסו 20% מהמעגל הראשון הם יורים לכל הכיוונים ומפיצים את הפרויקט שלהם בכל מקום אפשרי. וזו טעות נפוצה! אבל אני לא פה כדי לבוא בטענות, אני מזמין אותך ללמוד איך לעשות זאת בצורה חכמה.

אבל קודם, כמה נקודות שיסבירו למה חשוב להפיץ בצורה הדרגתית וחכמה, ולמה לירות לכל הכיוונים זו טעות:


* כשיזם יורה את הפרויקט שלו מיד בכל מקום אפשרי - הוא לא לומד! החוכמה היא להפיץ בכמה מקומות, להבין מה עובד יותר טוב, לנתח למה הפרסום הזה עובד יותר טוב ולמה השני לא, ולהמשיך לצעוד ולחדד תוך כדי תנועה. כשמפרסמים מיד בהמון מקומות, אין מקום ללמידה, ניתוח ותיקון.


* הדרגתיות יוצרת באזז ולא חפירה - כשיזם מפרסם כל שעה את הפרויקט שלו בכל הפלטפורמות ללא שום הגבלה הוא חופר לאנשים ויוצר אצלם אנטגוניזם לפרויקט שלו, ואולי אף גורם להם ללחוץ על כפתור ה-Unfriend שמסיר אותו מרשימת העוקבים שלהם. אבל כשיזם מפרסם בהדרגתיות ובצורה נכונה, הוא יוצר רצון גדול יותר להכיר את הפרויקט, הוא גורם לקהל שלו להיחשף כל פעם לחלק אחר במיזם ויש יותר סיכוי שהקהל יתרחב מאשר שיצטמצם. 


כדי לבנות תוכנית עבודה צריך לפתוח יומן - ולשבץ בתוכו את הנקודות הבאות לאורך תקופת הפרויקט:


מתי ואיזה פוסטים אתם מפרסמים בפרופיל/עמוד עסקי שלכם.

באיזה קבוצות ברשתות החברתיות תפיצו ומתי.

פניות לתקשורת (כדאי להתחיל לפנות קצת לפני שהפרויקט עולה, ולנסות לפזר את הפרסומים לאורך הפרויקט).

עליה של תשורות חדשות.

יצירת שיתופי פעולה.

פגישות עבודה ושיווק של הפרויקט עם השותפים.

הוצאת עידכונים לתומכים.