• גור שחר

סליחה, יש'ך שקל להגיע ליעד?

אם אתם צריכים כסף כדי להוציא את הפרויקט שלכם לאור וחשבתם על מימון המונים כפיתרון להשיג את הכסף - תחשבו שוב!

זה מובן לגמרי למה כסף נראה כמו המטרה המרכזית במימון המונים, אולי גם מתוך השם של השיטה - מימון המונים. אך למעשה הכסף הוא הפרט הפחות מרכזי בקמפיין מצליח.


המקום של הכסף במימון המונים

אם אצטרך להסביר בקצרה מה זה מימון המונים בטח אומר משהו בסגנון של: דרך להשיג מטרה בעלת ערך באמצעות קהל אוהד.

במימון המונים יש לנו מטרה לפרויקט: "להוציא X לאור" - להפוך יצירה כלשהי מרעיון למציאות. והדבר היחיד שמפריד בין הרעיון למציאות הוא הכסף שנדרש כדי לעשות את זה.

יש הרבה דרכים להשיג את הכסף - קרנות, הלוואות, חסכונות ועדיין - אנשים ממשיכים לעשות מימון המונים לפרויקטים שלהם.

יותר מזה, אני מכיר אנשים שיש להם את הסכום הנדרש להוציא את היצירה שלהם ושכסף זו ממש לא הבעיה והם עדיין בחרו לעשות מימון המונים והצליחו בגדול.


אז למה באמת לעשות מימון או גיוס המונים?

נניח וכתבתם ספר, ונניח והשקעתם 25 אלף שקלים כדי להוציא אותו לאור, ונניח והגשתם את החלום שלכם והוצאת את ספר חייכם לאור, ועכשיו אתם חוזרים מבית הדפוס עם 10 ארגזים מלאים בספרים, אתם פורקים אותם בבית, מסתכלים עליהם, מתרגשים ושמחים.

אך לאחר יומיים נופלת פתאום ההבנה - שעכשיו צריך לשווק ולמכור אותם. הספר הודפס - אך זה ממש לא מספיק!


אם תפעלו נכון במימון המונים אתם יכולים למכור מעל 200 עותקים של הספר שלכם, עוד לפני שהדפסתם אותו. ומעבר לזה - לאחר הפרויקט הקהילה שלכם תתרחב, יעקבו אחריכם ברשת יותר אנשים שירצו להמשיך ולשמוע את הרעיונות, היצירות והדעות שלכם.

מימון המונים יכול להרחיב לכם את הקהילה, הוא לא יכול לבנות לכם אותה, אתם תצטרכו להשקיע זמן ומשאבים כדי ללמוד איך בונים קהילה תומכת ומתעניינת ברשת, כזו שרוצה לעקוב אחריכם ומחכה לשמוע מכם.


ולכן הקהל האדיר שנבנה, שיש לו אמון בכם, שרוצה להמשיך לשמוע מכם - הוא ההיתרון הגדול בפרויקט מימון המונים. לא יהיה לכם את זה אם תיקחו הלוואה או תשקיעו את הכסף בעצמכם. ומצד שני - בשני המקרים תצטרכו ללמוד איך נכון לשווק.