• גור שחר

אל תתחילו קמפיין מימון המונים!

עודכן: 5 באוג׳ 2019

הרבה אנשים רוצים לעשות פרויקט מימון המונים!

כל שבוע אני מקבל עשרות טלפונים מאנשים ששוקלים לגייס כסף במימון המונים. ומתוך כל הפניות הללו מעטים מאוד באמת מוכנים לתהליך הזה.

לצערי יש בארץ מעין הנחה רווחת כזו שלגייס בהצלחה קמפיין מימון המונים זו משימה קלילה, הרבה אנשים חושבים, שכל מה שנדרש זה לכתוב עמוד, לצלם סרטון קצר ושברגע שיעלו את הפרויקט שלהם לאוויר, תוך כמה דקות מד הגיוס יתמלא והופה - מליוני שקלים בדרך אלינו!


האמת היא שיותר קל לקחת הלוואה


באמת, אם כל מה שמעניין אתכם זה כסף, ואתם צריכים כמה עשרות אלפי שקלים, לרוב יהיה יותר קל לבקש הלוואה קטנה מהבנק, ולהחזיר אותה כל חודש במשך תקופה.

ככה אין סיכון להשקיע בפרויקט כזה ובשיווק שלו מבלי להצליח לגייס.

הלוואה, למרות שצריך להחזיר אותה, היא משימה כנראה פחות מלחיצה מאשר לצאת עם קמפיין מימון המונים, שדורש הרבה יותר מרק לכתוב עמוד פרויקט לצלם סרטון קצר!


אז למה כן?


קמפיין מימון המונים זה מסע! וזה לחלוטין לא רק כסף. יציאה לפרויקט כזה זוהי החלטה שצריך לצאת אליה מתוך מודעות רבה לתהליך ומתוך בחירה בו. אז יש כמה סיבות מאוד נפוצות למה כן לצאת לדרך.

  • קהל - פרויקט מימון המונים יכול להוות מקפצה מדהימה לקהילה שעוקבת אחריכם! אם נעשתה עבודה נכונה, בעקבות הפרויקט הקהילה שלכם תתרחב ותחוש חיבור גדול יותר אליכם ואל היצירה שלכם. תחשבו שכמה מאות אנשים לוקחים חלק ביצירה שלכם ומאפשרים לה לראות אור. ולכן פרויקט מימון המונים יכול להיות מתנה נהדרת לחיזוק האמון של הקהילה בכם.

  • מאסטרים ביצירה שלכם - אחרי מסע כזה מורכב, ואחרי בניית קהילה נכונה, וכמובן, אחרי שגייסתם בהצלחה בחודש כה מורכב ומטורף אתם תהפכו למאסטרים בשיווק היצירה שלכם. אתם כבר תדעו איך לדבר אותה בצורה פשוטה ונכונה שאנשים יבינו, והכלים שתקבלו ממסע כזה יעזרו לכם גם אחרי שהקמפיין יגייס.

  • המסע - נכון, זה מסע מורכב ולא קל בכלל רגשית. בכל פרויקט שעולה לאוויר, ולא משנה כמה הכנה מדויקת עשינו, וכמה מהר הפרויקט מגייס, אני תמיד מקבל טלפון מהלקוח שאומר לי כמה זה קשה לו וכמה נ