• גור שחר

מאנונימי לגיוס מוצלח - פוסט אורח של ספיר רוזנבוים

את הפוסט הבא כתב ספיר רוזנבוים שהוציא במימון המונים לאור את ספרו "פרטיזן בתל אביב"

איך סופר אנונימי לחלוטין מגייס בהצלחה 215 תומכים ומוכר מעל 300 עותקים של ספרו הראשון? על כך מספר בפוסט זה ספיר רוזנבוים, כותב "פרטיזן בתל אביב"


כן, גם לי זה קרה – הצלחתי בפרויקט ההדסטארט שלי לספר- "פרטיזן בתל אביב" ואני רוצה לשתף ולספר איך זה קרה.

החלטתי לצאת לפרויקט לאחר שהספר היה ערוך והחל את שלבי ההגהה שלו – ז"א שהוצאתי כספים על מימון הספר עוד לפני תחילת הקמפיין. בדרך כלל מתייחסים להדסטארט כפלטפורמה חברתית לגיוס כסף. לי היה חשוב להשתמש בה כפלטפורמה לקבל תמיכה חברתית עבור ההוצאה לאור של הספר (הסכום שבחרתי לגייס היה חלק מההוצאה הכוללת על הספר).

חשוב להבין את הנקודה הזו, היא קריטית לכל מי שמתכוון לצאת למסע שכזה. גיוס הכסף כתוצאה ממיזם חברתי הוא פרמטר חשוב וקריטי, אבל התוצר המהותי הוא התמיכה של אנשים באותו יוצר והיווצרותו של מעגל תומכים – מה שנקרא קהילה.

ראשית מה היו תנאי הפתיחה שלי.

קהילה לא הייתה לי. היו לי פחות מ 300 חברים בפייסבוק.

מבחינת מוכנות טכנית/רגשית לקמפיין: טכנית הבנתי מה נדרך לעשות כדי לעלות לאוויר. הבנתי את התהליך כולו של קמפיין שכזה, אבל חשתי שאסטרטגית אני לא מגובש לחלוטין.

תראו, הרבה אנשים נופלים בהבנה בין טקטיקה לאסטרטגיה. מכוון שעסקתי בניהול שנים רבות, הבנתי שאני זקוק ליועץ. בסופו של דבר בחרתי בגור שחר. לקחתי אותו למספר פגישות ממוקדות. עבורי זו הייתה בחירה מצוינת.

היו לי המון שאלות: איזה סכום לקבוע בקמפיין? איזה סוגי פוסטים כדאי לפרסם (מכירה, אווירה, סיפורים...) ומתי?

לאורך הקמפיין, איך לשדר מצד אחד שהפרויקט הוא הצלחה ומצד שלי את הצורך בתומכים נוספים?

מה התפיסה מאחורי התשורות ומה המחירים שיש לקבוע עבורם ?

את הקמפיין סיימתי בהצלחה. הנה כמה טיפים שלי :

* אומרים שבנדל"ן יש שלושה דברים חשובים: מיקום, מיקום, מיקום. על אותו משקל ניתן לומר שבקמפיין מימון המון יש שלושה דברים חשובים: קהילה, קהילה, קהילה. (אני מתפלא שאף אחד לא אמר את זה לפני J )

אמרו לי את זה המון פעמים, אבל הדחקתי את זה, מה לי ולקהילה?

אחרי הקמפיין אני יודע בוודאות, שהקהילה היא זו שעשתה אותו - היא המנוף. היא הכוח של היזם.

* המוצר (במקרה שלי ספר) הוא התירוץ לתמוך בפרויקט. למדתי שהקהילה תומכת בפרויקט בגלל היזם והסיפור שהוא מייצג.