• גור שחר

מאנונימי לגיוס מוצלח - פוסט אורח של ספיר רוזנבוים

את הפוסט הבא כתב ספיר רוזנבוים שהוציא במימון המונים לאור את ספרו "פרטיזן בתל אביב"

איך סופר אנונימי לחלוטין מגייס בהצלחה 215 תומכים ומוכר מעל 300 עותקים של ספרו הראשון? על כך מספר בפוסט זה ספיר רוזנבוים, כותב "פרטיזן בתל אביב"


כן, גם לי זה קרה – הצלחתי בפרויקט ההדסטארט שלי לספר- "פרטיזן בתל אביב" ואני רוצה לשתף ולספר איך זה קרה.

החלטתי לצאת לפרויקט לאחר שהספר היה ערוך והחל את שלבי ההגהה שלו – ז"א שהוצאתי כספים על מימון הספר עוד לפני תחילת הקמפיין. בדרך כלל מתייחסים להדסטארט כפלטפורמה חברתית לגיוס כסף. לי היה חשוב להשתמש בה כפלטפורמה לקבל תמיכה חברתית עבור ההוצאה לאור של הספר (הסכום שבחרתי לגייס היה חלק מההוצאה הכוללת על הספר).

חשוב להבין את הנקודה הזו, היא קריטית לכל מי שמתכוון לצאת למסע שכזה. גיוס הכסף כתוצאה ממיזם חברתי הוא פרמטר חשוב וקריטי, אבל התוצר המהותי הוא התמיכה של אנשים באותו יוצר והיווצרותו של מעגל תומכים – מה שנקרא קהילה.

ראשית מה היו תנאי הפתיחה שלי.

קהילה לא הייתה לי. היו לי פחות מ 300 חברים בפייסבוק.

מבחינת מוכנות טכנית/רגשית לקמפיין: טכנית הבנתי מה נדרך לעשות כדי לעלות לאוויר. הבנתי את התהליך כולו של קמפיין שכזה, אבל חשתי שאסטרטגית אני לא מגובש לחלוטין.

תראו, הרבה אנשים נופלים בהבנה בין טקטיקה לאסטרטגיה. מכוון שעסקתי בניהול שנים רבות, הבנתי שאני זקוק ליועץ. בסופו של דבר בחרתי בגור שחר. לקחתי אותו למספר פגישות ממוקדות. עבורי זו הייתה בחירה מצוינת.

היו לי המון שאלות: איזה סכום לקבוע בקמפיין? איזה סוגי פוסטים כדאי לפרסם (מכירה, אווירה, סיפורים...) ומתי?

לאורך הקמפיין, איך לשדר מצד אחד שהפרויקט הוא הצלחה ומצד שלי את הצורך בתומכים נוספים?

מה התפיסה מאחורי התשורות ומה המחירים שיש לקבוע עבורם ?

את הקמפיין סיימתי בהצלחה. הנה כמה טיפים שלי :

* אומרים שבנדל"ן יש שלושה דברים חשובים: מיקום, מיקום, מיקום. על אותו משקל ניתן לומר שבקמפיין מימון המון יש שלושה דברים חשובים: קהילה, קהילה, קהילה. (אני מתפלא שאף אחד לא אמר את זה לפני J )

אמרו לי את זה המון פעמים, אבל הדחקתי את זה, מה לי ולקהילה?

אחרי הקמפיין אני יודע בוודאות, שהקהילה היא זו שעשתה אותו - היא המנוף. היא הכוח של היזם.

* המוצר (במקרה שלי ספר) הוא התירוץ לתמוך בפרויקט. למדתי שהקהילה תומכת בפרויקט בגלל היזם והסיפור שהוא מייצג.

* אחת המיומנויות שהתפתחו אצלי במשך הפרויקט הוא היכולת לספר סיפור – "סטוריטלינג".

כן, לספר סיפור-זה כל הסיפור. בפוסטים שלי: הפסקתי לברבר, לנאום נאומים, להיות חכם ומתוחכם. אלא התחלתי לספר סיפור. את הסיפור שאני מכיר הכי טוב. את הסיפור שלי.

* כמו בכל פרויקט, חשוב לקיים דיון בצורה מחזורית, ולפחות פעם אחת בשבוע. זו צריכה להיות שיחה לגבי התנהלות וסטאטוס הפרויקט. וכמובן שהיא חייבת להתקיים מול שותף או כמה אנשים שמלווים אתכם לכל אורך הפרויקט.

* שיווק זה ניסוי. כחלק מהקמפיין, כתבתי פוסטים בקבוצות פייסבוק רבות. בחלקן לא הייתה הצלחה. באחרות הייתי להיט. כלל אצבע: אם כל דרכי השיווק שלכם מצליחות ב 100%, כנראה שלא הגעתם לקצה היכולת שלכם. (את זה תדעו רק לאחר שנכשלתם)

* לארגן מימון המון זה כמו לארגן מסיבה. ככל שיש יותר אנשים וככל שיש תחושה שהמסיבה היא הדבר הכי חם בעיר, יותר יבואו למסיבה. (חשוב לחשוב ככה לאורך הקמפיין)

* אחת התופעות המדהימות היא ההתגייסות עבורי של אנשים שלא הכרתי (לא האמנתי ולא תכננתי שזה יקרה). הם כתבו לי בפרטי והראו לי פוסטים שהם פירסמו בקבוצות שהם חברים בהם. והם כמעט תמיד פירגנו בלייקים ובתגובות לפוסטים שלי.

* פרגנו לעולם כדרך חיים והוא יפרגן לכם חזרה. הקפידו לענות לכל מי שמגיב בפוסטים שלכם. דרך נוספת היא לפרגן בפוסטים טובים, גם לאנשים שאתם פחות מכירים. מסתבר שההערה שלכם תעורר אצל חלק מהם מודעות לקיומכם ולפעמים תופתעו מפירגון חזרה.

הפוסט הזה הוא גם פירגון לך גור היקר. איש מקצועי, ענייני. התפעלתי במיוחד מהיכולת שלך להיות קשוב. אתה משלב יכולת משימתית להוביל לתוצאות אבל גם יכולת לא ללחוץ ולאפשר לאדם שמולך לעבור תהליך, ולקבל את ההחלטה בעצמו.

תודה רבה גור. ובהצלחה לכולם בקמפיינים שלכם!

איך לגייס קמפיין מימון המונים מנצח!

אני רוצה להזמין אתכם לצפות בהדרכה חינמית שתיתן לכם את הכלים לגייס קמפיין מימון המונים מנצח, להוציא את היצירה שלכם לאור ולהגשים את החלום שלכם!

בואו נשמור על קשר

פעם בשבועיים אני שולח ניוזלטר עם מלא תוכן איכותי על מימון המונים, טיפים, מדריכים והכוונה ליזמי פרויקטים!

בנוסף - הנחות מיוחדות על כל ההרצאות, הסדנאות והכלים שאני משיק - והם כולם נועדו לעזור ליוצרים כמוכם עם הקמפיין שלכם.

ואל דאגה, אני לא שולח ספאם, ותמיד תוכלו להסיר את עצמכם בלחיצת כפתור

אני פה לכל שאלה

אני יודע כמה ההחלטה לצאת לגיוס קמפיין יכולה להיות מלאת סימני שאלה. אבל תזכרו שזוהי דרך מדהימה ומיוחדת שיכולה לתת ליצירה שלכם קפיצת מדרגה ענקית!

אני מזמין אתכם לכתוב לי בטופס פה למטה כל התלבטות שיש לכם, ולאחר שיחה נוכל להחליף חלק מסימני השאלה בסימני קריאה!

Switch On

054-5754366

info@switchon.co.il

  • Facebook - Black Circle
  • YouTube - Black Circle