• גור שחר

קהילה קטנה - פרויקט גדול

אני רוצה לספר לכם על מאפיה קטנה בקיבוץ חולתה שבגליל העליון בשם "שלום עלחם". כמעט בכל שנה, במשך שמונה שנותיה, ארגנה המאפיה מסיבת רחוב ליום הולדתה. לאט לאט נבנתה סביב המאפיה קהילה קטנה וחזקה של אנשים, שנפגשים כל שבוע במאפיה, יושבים לשוחח, נהנים מסוגי פחממות שונות ומתכוננים לנשף החורף השנתי - מסיבת הרחוב.


חודשיים וחצי לפני תאריך המסיבה פנה אלי עמית ברנע, מנהל המאפיה, יחד צוות מתנדבים שלקח חלק מלא בעבודת ההפקה של מסיבת הרחוב. הרצון שלהם היה להרים קמפיין מימון המונים על מנת ליצור אירוע גדול ומושקע, עם יותר הופעות מבדרך כלל, וכל הלוגיסטיקה עולה הרבה כסף, אז אחרי שיחה הבנו שאנחנו הולכים בכיוון של 30 אלף שקלים.


ואז עלתה השאלה

איך מגייסים כסף לאירוע חינמי?


זוהי שאלה שהיינו צריכים להתמודד איתה, מסיבת הרחוב של שלום עלחם היא פתוחה לקהל הרחב וחינמית לחלוטין. האירוע - ללא שום מטרות רווח, ונעשה רק מתוך רצון ליצור תרבות בגליל!

אז לאחר שהתלבטנו רבות, הבנו שיש 2 נקודות שעלינו להבליט בשיווק על מנת להצליח לגייס את הפרויקט.


1. הפרויקט שלנו כאן כדי ליצור תרבות בגליל - ואנחנו מזמינים אתכם ליצור אותה איתנו

ככה בעצם דיברנו אל הקהל שלנו, הבלטנו את הערך החיובי של האירוע ואת הרצון לפועל וליצור בגליל


2. יש לנו תשורות ממש שוות שאתם יכולים להשיג רק בזמן הפרויקט במחירים ממש מוזלים.


יזמי הפרויקט יצרו שיתופי פעולה רבים והציעו תשורות רבות ומגוונות שבאמת היה שווה למתעניינים לתמוך. אתם יכולים לראות את רשימת התשורות בעמוד הפרויקט.


אז איך שיווקנו את הפרויקט?


עבדנו בכמה מישורים, הנה פירוט קצר של צורות השיווק שבעזרתן עבדו צוות המאפיה והמתנדבים:

1. עמוד הפייסבוק של שלום עלחם - החבר'ה יצרו תוכן שמדבר אל הקהילה שלהם, מסביר להם בעצם על מהות האירוע, וגם גורם להם לצחוק קצת, כי לצחוק זה תמיד טוב.












2. שיווק דרך נותני התשורות - התשורות של הפרויקט היו שוות זהב, לאורך כל העבודה המון בעלי עסקים הציעו כתרומה תשורות ממש אטרקטיביות ורצו לקחת כך חלק בפרויקט.

הרבה מהשיווק נעשה על ידי נותני התשורות מהסיבה הפשוטה שהלקוחות הכי פוטנציאליים שירצו לרכוש את התשורות המוזלות הם בעצם אצל נותני התשורות. צורת השיווק הזאת הניבה תוצאות מעולות וכך אנשים חדשים שמעו על המסיבה.


3.צוות חזק - למסיבה ולקמפיין ההדסטארט היה צוות חזר של 5 מתנדבים שהיו מגויסים בצורה מדהימה וגרמו לדברים לקרות. כשיש צוות יש כוח! יש יותר מעגלים לפנות אליהם ויותר אנרגיה לעבודה ביחד! אם אתם יכולים בפרויקט שלכם לבנות צוות עבודה - זה יתרון עצום.


4. שיווק באוף-ליין - בשני ימי שישי עמוסים במאפיה הצוות הקים דוכן לקמפיין, שם מוזיקה כיפית, הביא בירות ועוגות, יצר אוויר מגניבה וגייס את המבקרים! בדוכן היה לפטופ לתמיכה, ברקוד עם אפשרות לסרוק מהפלאפון, פירוט מודפס של התשורות וצוות שהסביר ועזר לכל מי שלא הבין איך זה עובד.


וכמו שניתן לראות, הפרויקט הסתיים בהצלחה רבה, מעבר לסכום שגויס, 249 אנשים תמכו ולקחו חלק בפרויקט, קהילת שלום עלחם התחזקה, מביקור קצר במאפיה לאחר שהקמפיין הסתיים, היתה מעין תחושת התרגשות כזו באוויר בקרב האורחים, כולם ידעו על הקמפיין, כולם חשו שהמסיבה השנה קורת בזכותם, לכולם יש חלק!


והיתרון גדול נוסף - השיווק של המסיבה שנערכה שבוע לאחר שהקמפיין הסתיים כבר נעשה מעצמו. כולם כבר שמעו על המסיבה דרך הקמפיין, כך שפעולות שיווק למסיבה עצמה, נעשו כמובן, אך לא נדרש מאמץ עצום בשבילן.


זהו... עוד פרויקט גויס בהצלחה!



איך לגייס קמפיין מימון המונים מנצח!

אני רוצה להזמין אתכם לצפות בהדרכה חינמית שתיתן לכם את הכלים לגייס קמפיין מימון המונים מנצח, להוציא את היצירה שלכם לאור ולהגשים את החלום שלכם!

בואו נשמור על קשר

פעם בשבועיים אני שולח ניוזלטר עם מלא תוכן איכותי על מימון המונים, טיפים, מדריכים והכוונה ליזמי פרויקטים!

בנוסף - הנחות מיוחדות על כל ההרצאות, הסדנאות והכלים שאני משיק - והם כולם נועדו לעזור ליוצרים כמוכם עם הקמפיין שלכם.

ואל דאגה, אני לא שולח ספאם, ותמיד תוכלו להסיר את עצמכם בלחיצת כפתור

אני פה לכל שאלה

אני יודע כמה ההחלטה לצאת לגיוס קמפיין יכולה להיות מלאת סימני שאלה. אבל תזכרו שזוהי דרך מדהימה ומיוחדת שיכולה לתת ליצירה שלכם קפיצת מדרגה ענקית!

אני מזמין אתכם לכתוב לי בטופס פה למטה כל התלבטות שיש לכם, ולאחר שיחה נוכל להחליף חלק מסימני השאלה בסימני קריאה!

Switch On

054-5754366

info@switchon.co.il

  • Facebook - Black Circle
  • YouTube - Black Circle