• גור שחר

מתי ואיך לעשות קידום ממומן לפרויקט שלכם

עודכן ב: 5 אוג 2019

הרבה אנשים תוהים איך ומתי נכון לעשות קידום ממומן לפרויקט מימון ההמונים שלהם. אני רוצה לעשות פה סדר בכמה שאלות והתלבטויות שעולות להרבה יזמים של פרויקטים יצירתיים ובעיקר להעלות כיווני מחשבה חדשים ובריאים לגבי קידום ממומן בפייסבוק.


הרבה יזמי פרויקטים טועים לחשוב שקידום ממומן זהו פיתרון קסם לשיווק הפרויקט. שכל שעליהם לעשות זה ללחוץ "קדם פוסט" ותוך דקות אלפי אנשים יחשפו לקמפיין שלהם ויתמכו.

טעות!


אז תנו לי לעשות לכם סדר בראש לגבי קידום ממומן.


ללחוץ על "קדם פוסט" זה בזבוז כסף!

לפייסבוק יש מגוון טריקים לגרום לכם להוציא כסף, אחד מהם זהו כפתור "קדם פוסט" שמופיע לכם מתחת לכל פוסט בעמוד שלכם. זה נראה קל ופשוט, ולרוב נלווה לזה כל מיני משפטים מפתים כמו "תמורת 80 ש"ח עוד 600 איש יכולים להיחשף לפוסט שלך".

אך העובדה שזה קל ונוח לאו דווקא אומרת שזה אפקטיבי.


לפייסבוק יש מערכת ניהול מודעות שלמה עם המון אופציות ואפשרויות שאין במערכת הקטנה שנפתחת כשלוחצים "קדם פוסט". וכך אתם מפספסים המון יכולות חשובות שיכולות לשפר את המודעות שלכם.

מה עושים? אין דרך קלה - לומדים את המערכת ניהול מודעות לעומק ומבינים איך לעבוד איתה.


מתי קמפיין ממומן יכול לעזור? לרוב, כשאנשים כבר מכירים אתכם. זה לא חייב להיות אישית, זה יכול להיות וירטואלית. אך לרוב, לצאת עם קמפיין ממומן שמפנה ישר לפרויקט, ולהגיע לאנשים שמעולם לא נתקלו בכם, זה בזבוז כסף. בואו נסתכל על 3 שלבים בהם הקהל שלכם נמצא: 1. לא מכירים אתכם 2. מכירים ומתעניינים 3. תומכים בקמפיין

רוב האנשים לא יקפצו משלב 1 לשלב 3. אין מנוס מלעבור איתם את כל הדרך, לתת להם ערך ולמשוך אותם להתעניין בכם, ורק אחרי שהם מרגישים מחוברים אליכם - לטרגט אותם בקמפיין ממומן שמזמין לתמוך - יכול להיות אפקטיבי. ואפילו מאוד!


מה זה לטרגט? דבר עברית!

לטרגט זוהי בעצם השיטה הדיגיטלית להגדיר מי יראה את המודעה שלך. אפשר לטרגט על פי פעילות ברשת (למשל - אנשים שצפו בסרטונים שלי, אנשים שמעורבים בעמוד הפייסבוק שלי, או אנשים שביקרו בפרויקט שלי) ואפשר לטרגט על פי תחומי עניין (אנשים שאוהבים מרמלדה עם קצפת, סוכני ביטוח שחובבים מוזיקת ג'אז וכו...)


ומכיוון שהקהל צריך להכיר אתכם לפני שהוא לוחץ על המודעה שלכם

אני תמיד ממליץ להתחיל לחשוב על הקמפיין הממומן לפני שפרויקט מימון ההמונים שלכם עולה לאוויר. כדאי להתחיל לממן פוסטים עם ערך:

דוגמאות:

* טקסטים/סיפורים/שירים שלכם - כדי למצוא אנשים שיתעניינו בכם במידה ואתם סופרים.

* וידאו קליפים או סינגלים במידה ואתם מוזיקאים.

* טקסטים שמספרים על היצירה והעשייה שלכם, וחושפים "מאחורי הקלעים" שלכם - טקסטים כאלו יכולים לחזק מאוד את האמינות שלכם כלפי הקהל.

* טיפים בנושא מסוים - אם אתם אנשי מקצוע בתחומכם והפרויקט שלכם יפנה לכיוון המקצועי.

בקיצור, לממן תוכן אמיתי, מעניין ומקורי מבלי לקפוץ ישר ולבקש מאנשים לתמוך או לתת לכם כסף. אלא מתוך מטרה להוביל את הקהל משלב 1 לשלב 2.


אחרי שתצלחו את השלב הזה, הקהל שלכם יהיה כבר יותר מוכן לתמוך בכם, כי הוא כבר יכיר אתכם, ויואהב את מה שאתם עושים, וירצה להמשיך לעקוב אחריכם ולעזור לכם.


מה שאני בעצם אומר רלוונטי לא רק לממומן

נכון, בכל מקרה אתם תצטרכו לבנות קהילה שיש לה אמון בכם ורוצה לצרוך את התכנים שלכם. אז מה בעצם ההיתרונות של קמפיין ממומן.

1. חשיפה לקהלים חדשים ומדוייקים לכם - לפייסבוק יש יכולות לייצר קהלים דומים לקהלים קיימים, אופציה שלרוב עושה עבודה מדהימה.

2. חשיפה גבוהה יותר של תכנים לקהל שלכם - זה ידוע שעמודי פייסבוק מקבלים חשיפה אורגנית נמוכה, קמפיין ממומן יוכל לחשוף את התכנים שלכם לקהל שלכם בתדירות גבוהה יותר.

3. אל תשכח לתמוך - בעזרת קמפיין ממומן אפשר לעשות קמפיין לאנשים שביקרו בעמוד הפרויקט שלכם ולא תמכו. כך שמי שהסתכל בעמוד הקמפיין ויצא ללא תמיכה יראה מודעת פייסבוק שמזמינה אותו לחזור לעמוד הקמפיין - עד שיהפוך לתומך שלכם!


ולשאלת השאלות - האם לקחת איש מקצוע לעניין. אז קודם כל גילוי נאות - אני איש מקצוע בעניין. והנה תשובה שלא ציפיתם לקבל ממני - לא, לא חייבים לקחת איש מקצוע. (רגע, שימו לב, זה מגיע.......) אבל.... אם אתם רוצים לעשות את זה לבד מבלי להתאכזב שזרקתם כסף - אין דרך קלה -צריך ללמוד את מערכת ניהול המודעות של פייסבוק, לקרוא מדריכים, לשלם על קורסים (און ליין או אוף ליין) או לקחת פגישה עם איש מקצוע שילמד אתכם לעשות זאת בעצמכם. כמובן שהאופציה לשלם למישהו שיעשה זאת מספר פעמים - היא תמיד אפשרית. ומניסיון - המחירים בתעשייה הזו הם מאוד גמישים ואני בטוח שאם תחפשו טוב תוכלו למצוא מישהו שעושה זאת ומתאים לצורך ולתקציב שלכם.


זהו, מקווה שעשיתי לכם קצת סדר באיך נכון, ובעיקר איך לא נכון לעשות קידום ממומן בפייסבוק לקמפיין שלכם.

שיהיה בהצלחה בפרויקטים!

איך לגייס קמפיין מימון המונים מנצח!

אני רוצה להזמין אתכם לצפות בהדרכה חינמית שתיתן לכם את הכלים לגייס קמפיין מימון המונים מנצח, להוציא את היצירה שלכם לאור ולהגשים את החלום שלכם!

בואו נשמור על קשר

פעם בשבועיים אני שולח ניוזלטר עם מלא תוכן איכותי על מימון המונים, טיפים, מדריכים והכוונה ליזמי פרויקטים!

בנוסף - הנחות מיוחדות על כל ההרצאות, הסדנאות והכלים שאני משיק - והם כולם נועדו לעזור ליוצרים כמוכם עם הקמפיין שלכם.

ואל דאגה, אני לא שולח ספאם, ותמיד תוכלו להסיר את עצמכם בלחיצת כפתור

אני פה לכל שאלה

אני יודע כמה ההחלטה לצאת לגיוס קמפיין יכולה להיות מלאת סימני שאלה. אבל תזכרו שזוהי דרך מדהימה ומיוחדת שיכולה לתת ליצירה שלכם קפיצת מדרגה ענקית!

אני מזמין אתכם לכתוב לי בטופס פה למטה כל התלבטות שיש לכם, ולאחר שיחה נוכל להחליף חלק מסימני השאלה בסימני קריאה!

Switch On

054-5754366

info@switchon.co.il

  • Facebook - Black Circle
  • YouTube - Black Circle