• גור שחר

מתי ואיך לעשות קידום ממומן לפרויקט שלכם

עודכן: 5 באוג׳ 2019

הרבה אנשים תוהים איך ומתי נכון לעשות קידום ממומן לפרויקט מימון ההמונים שלהם. אני רוצה לעשות פה סדר בכמה שאלות והתלבטויות שעולות להרבה יזמים של פרויקטים יצירתיים ובעיקר להעלות כיווני מחשבה חדשים ובריאים לגבי קידום ממומן בפייסבוק.


הרבה יזמי פרויקטים טועים לחשוב שקידום ממומן זהו פיתרון קסם לשיווק הפרויקט. שכל שעליהם לעשות זה ללחוץ "קדם פוסט" ותוך דקות אלפי אנשים יחשפו לקמפיין שלהם ויתמכו.

טעות!


אז תנו לי לעשות לכם סדר בראש לגבי קידום ממומן.


ללחוץ על "קדם פוסט" זה בזבוז כסף!

לפייסבוק יש מגוון טריקים לגרום לכם להוציא כסף, אחד מהם זהו כפתור "קדם פוסט" שמופיע לכם מתחת לכל פוסט בעמוד שלכם. זה נראה קל ופשוט, ולרוב נלווה לזה כל מיני משפטים מפתים כמו "תמורת 80 ש"ח עוד 600 איש יכולים להיחשף לפוסט שלך".

אך העובדה שזה קל ונוח לאו דווקא אומרת שזה אפקטיבי.


לפייסבוק יש מערכת ניהול מודעות שלמה עם המון אופציות ואפשרויות שאין במערכת הקטנה שנפתחת כשלוחצים "קדם פוסט". וכך אתם מפספסים המון יכולות חשובות שיכולות לשפר את המודעות שלכם.

מה עושים? אין דרך קלה - לומדים את המערכת ניהול מודעות לעומק ומבינים איך לעבוד איתה.


מתי קמפיין ממומן יכול לעזור? לרוב, כשאנשים כבר מכירים אתכם. זה לא חייב להיות אישית, זה יכול להיות וירטואלית. אך לרוב, לצאת עם קמפיין ממומן שמפנה ישר לפרויקט, ולהגיע לאנשים שמעולם לא נתקלו בכם, זה בזבוז כסף. בואו נסתכל על 3 שלבים בהם הקהל שלכם נמצא: 1. לא מכירים אתכם 2. מכירים ומתעניינים 3. תומכים בקמפיין

רוב האנשים לא יקפצו משלב 1 לשלב 3. אין מנוס מלעבור איתם את כל הדרך, לתת להם ערך ולמשוך אותם להתעניין בכם, ורק אחרי שהם מרגישים מחוברים אליכם - לטרגט אותם בקמפיין ממומן שמזמין לתמוך - יכול להיות אפקטיבי. ואפילו מאוד!