• גור שחר

אסטרטגיה נכונה לקמפיין מימון המונים

תזרקו רגע אבן למים! כן, כן עכשיו! כן אני מבין שאין לידכם אגם, ואתם מול המחשב או הפלאפון, אז בסדר, תדמיינו שאתם זורקים אבן לאגם, מסביב לאזור הפגיעה יופיעו מעגלים שילכו ויתרחבו.

כך אני רוצה להמליץ לכם להתייחס לקמפיין מימון ההמונים שלכם!


הרבה יזמים מגייסים 20% מהמעגל הראשון, ומיד לאחר מכן יוצאים למסע פרסום בכל רחבי הרשת, מפיצים את הפרויקט בכל נקודה בפייסבוק, כותבים לכל מי שהם מכירים, ושורפים את עצמכם בכל קבוצה אפשרית. זו טעות!


כשאתם מיד יורים לכל הכיוונים ולא בונים אסטרטגיה הדרגתית, אתם שורפים לעצמכם את כל המעגלים.

כשאתם מפיצים בצורה הדרגתית אתם לומדים מה עובד יותר טוב, וקל יותר לעקוב איזה טקסט הצליח יותר.

לדוגמא: כתבתם פוסט בשתי קבוצות, וראיתם אם הוא הביא תוצאה מסוימת, אם לא, שאלתם את עצמכם - מה לא נכון? האם הטקסט של הפוסט לא מספיק מתאים לקבוצה? האם התמונה לא מספיק מושכת את העין? וכך אתם יכולים לשפר לפעמים הבאות.

אם תפרסמו מיד בכל הקבוצות שאתם מכירים - לא ישארו לכם פעמים הבאות לפרסם בהם ולהשתפר.


אז הנה מדריך קצר לבניית אסטרטגיה נכונה לפרויקט מימון ההמונים שלכם:




תכינו את המעגל הראשון שלכם, דברו או שלחו הודעה לכ-30 אנשים שאתם חושבים שיש סיכוי טוב שיתמכו. ספרו להם על הפרויקט, תגידו להם מתי אתם עולים לאוויר, תסבירו להם שאתם צריכים לגייס 20% בימים הראשונים על מנת שכאשר תצאו עם הפרויקט לאוויר ותפרסמו בתפוצה, אנשים כבר יראו שאחרים תמכו וירצו להצטרף להצלחה!


תגידו לאותם אנשים אליהם אתם פונים שאתם עובדים על רשימה של אנשים שיכולים לתמוך ב48 השעות הראשונות מהרגע שהפרויקט עולה, ותציעו להם להצטרף לרשימה.

חשוב מאוד לא לדחוק אף אחד לפינה ולא לגרום לאף אחד להרגיש לא נעים. אני תמיד אומר - תשאירו פתח ליציאה ותכתבו משפט כמו "גם אם לא מתאים לך זה ממש בסדר" חשוב שאנשים שקרובים אליכם ירגישו בנוח איתכם ועם הפרויקט שלכם ולא ירגישו שאתם דוחקים אותם לפינה.


יצירת רשימה איכותית כזו תיצור כוח ברור וידוע לכם שייתן את הדחיפה הראשונית לפרויקט, חשוב מאוד לדעת מראש מי אלו האנשים שיקחו חלק בהתחלה כדי להיות מוכנים למה שהולך לבוא.



שלחו הודעת תזכורת נוספת לאלו שהביעו רצון לתמיכה ב48 השעות הראשונות, תזכירו להם את התאריך שבו הפרויקט עולה לאוויר, והכי חשוב - תגידו להם תודה אמיתית וכנה על כך שהם חלק מזה והם מתגייסים לטובת הפרויקט.


האנשים הללו לרוב נותנים בכם את האמון שלהם כי הם האנשים הקרובים אליכם, ולכן הדרך היא לפנות בצורה אישית (לא שיווקית!) ולכתוב פניה אישית ומתאימה לכל אחד מאלו שהביעו את נכונותם לתמוך.


כשאתם עולים לאוויר הדבר הראשון שאתם עושים זה לעדכן את אותם 30-40 אנשים שהבטיחו לתמוך ב-48 השעות הראשונות, לאט לאט ובזמן קצר מאוד ואם פעלתם נכון - מד הגיוס שלכם יתחיל להתמלא. מצויין :) כשמד הגיוס כבר מתקרב ל20% אני ממליץ לכם להתחיל לפנות גם לאלו מהמעגל הראשון שלא הכנת מראש.

כך תוכלו עדיין להישאר מטווח המעגל הראשון וגם להגיד אותו מעט.


אז מיציתם את רוב המעגל הראשון, אלו שאמרו שיתמכו ב48 השעות הראשונות כבר תמכו, וכבר פניתם לאנשים קרובים נוספים מהמעגל הראשון, וחלקם תמכו! מעולה :) אם פעלתם נכון אתם אמורים להיות כרגע במצב טוב של לפחות 20% ו-50 תומכים, אם לא יותר.


יש לכם את הקפיצה הראשונית להצלחה! זה הזמן לצאת עם פוסט חשיפה ברשתות החברתיות איפה שנמצאת שאר הקהילה שלכם.

כמה נקודות לגבי פוסט חשיפה:

  • ספרו את הסיפור שלכם לפני שאתם רצים מאנשים לבקש לתמוך - איך הגעתם למימון המונים? מהו המוצר שלכם? למה חשוב לכם להוציא אותו לאור? מה הערך של הפרויקט שלכם?

  • שדרו התלהבות ושמחה - אנשים רוצים להצטרף למשהו שנראה להם כיפי ומלהיב. זה חשוב מאוד להראות שהיוצר מתלהב מהפרויקט שלו.

  • הקריאה לפעולה צריכה להיות לתמיכה (ולא להפצה כרגע) - "אני מזמין אתכם להיכנס לפרויקט, לקרוא עליו קצת, לצפות בסרטון, ואם אהבתם אני מאוד אשמח שתתמכו ותרכשו אותו מראש" - משהו בסגנון הזה יכול לעבוד.


אל תמהרו בשלב הזה לפציץ את כל הפייסבוק בפוסטים על הפרויקט שלכם, בתור התחלה תייצרו פוסט איכותי פעם ביום בעמוד ובפרופיל שלכם.


אתם נכנסים לשבוע הראשון של הפרויקט שלכם, חוויתם את הקפיצה הגדולה, והתמיכות עדיין ימשיכו להגיע בצורה יפה כנראה בימים הקרובים. הריגוש של ההתחלה לפעמים גורם ליזמים לרוץ להפיץ את הפרויקט שלהם בשלב הזה בכל חור אפשרי ברשת. חכו עם זה!

הדבר הנכון בדרך כלל לעשות בשבוע הראשון הוא ליצור קשר שוב עם אנשים מהמעגל הראשון שתמכו, כאלו שהתגייסו ואהבו את הפרויקט, להודות להם על תמיכתם, ולשאול אותם בצורה אדיבה כמובן אם הם מכירים מישהו שעשוי להתעניין בפרויקט שלכם ובערכים שלו.


כך בעצם נרחיב את המעגל הראשון שלנו, בעזרת המעגל הראשון שלו. ב-20% זה עדיין לא הזמן לפנות לאנשים זרים לחלוטין פשוט כי רובם עדיין לא יגיבו לקמפיין כזה בצורה של תמיכה.

מצד שני, כשמישהו שקרוב למישהו מהמעגל הראשון שלנו יקבל הודעה אישית על הפרויקט שלנו מחבר שלו, יש יותר סיכוי שהוא יציץ פנימה ויתעניין מאשר אם יקבל הודעה על הפרויקט מאדם זר.


ולכן בשלב הזה הדבר הנכון לעשות להרחיב את המעגל הראשון.



ברוכים הבאים לתקופה השקטה! חשוב שתכירו בה כבר מעכשיו ותדעו שהיא הולכת לבוא, כי רוב הפרויקטים לא מצליחים לדלג מעליה, ולכן כדאי לבוא אליה מוכנים.

התקופה השקטה היא כל זמן בין השבוע הראשון לשבוע האחרון בו הפרויקט שלכם באוויר. בתקופה זו כנראה שכמות התמיכות בפרויקט שלכם יזגזגו ולא תראו יציבות מסוימת. יום אחד יהיה 3 תמיכות, יום אחר 10, ויום נוסף 1.

זה קורה כמובן כי רוב המעגל הראשון כבר תמך בשבוע הראשון, ותמיד יהיו כאלו שיחכו לסוף, או שיגידו לעצמם שיש זמן ואין לחץ.

ישנם כמה דברים חשובים שכדאי לקחת בחשבון בתקופה זו:


  • הדבר הכי חשוב זה לשמור שכל יום יכנסו תמיכות חדשות. אנחנו לא רוצים שמד הגיוס יעצור כי זה הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות. גם אם ביום נכנסו לכם רק-2 תמיכות. תנו חיוך! אתם מתקדמים!

  • זה הזמן להתחיל לאט ובזהירות להפיץ לקהלים ומעגלים נוספים, ללמוד איך הם מגיבים לפרויקט שלכם ולשפר תוך כדי תנועה.

  • בעניין הפרסומים, ובכלל - שמרו על שיגרה! כל יום: פרסמו פוסט אחד ביום בפרופיל האישי ובעמוד העסק, פרסמו 2 פוסטים בשני קבוצות שונות, פנו בצורה אישית ל10 אנשים, וצרו קשר ליצירת שיתופי עם 2 גופים. ככה כל יום, שמרו לכם על שיגרה שבה אתם עושים את העבודה שלכם על מנת להביא את הקמפיין אל היעד. אל תצפו שכל פעולה תביא תוצאה ענקית - אלא שכלל הפעולות יביאו לכם תוצאות!

  • הכינו את השבוע האחרון - צפויה לכם קפיצה גדולה בשבוע האחרון בה כל מי ששכח/הבטיח/רצה/לא הספיק - הולך לתמוך. ככה זה, רובנו נזכרים ברגע האחרון. ולכן אנחנו רוצים לנצל את הקפיצה הזו לטובתנו וליצור באזז סביב הפרויקט! לא יזיק לנו שיתפרסם איזה ראיון איתנו באיזה עיתון או ערוץ טלוויזיה ככה שנוכל לפרסם אותו ולהגדיל את הבאז של הסוף. ולכן זה הזמן בדיוק לבנות את התוכנית לקראת הרגע האחרון.


תזכרו שזו תקופת ביניים לפני הקפיצה הגדולה, תמשיכו לעבוד בה, תנסו להחזיק חזק, ותיצרו מינוף לקראת השבוע האחרון.



השבוע האחרון זוהי תקופת הזמן שבה כל אלו שעדיין לא תמכו - מבינים שזה הרגע האחרון, שזה עכשיו או לעולם לא, וכך רובם נכנסים לתמוך בימים האחרונים והקמפיין שלנו חווה קפיצה גדולה.

הנה כמה המלצות לגבי ההתנהלות שלכם בשבוע האחרון:

  • ציינו בפוסטים ובפרסומים שלכם שזה הרגע האחרון והימים האחרונים של הפרויקט שלכם - כדי שאף אחד לא יפספס את זה רצוי שתפתחו במשפט כזה את הפוסטים שלכם.

  • זה זמן מצויין לשחרר לרשתות החברתיות את המינוף שבניתם בשבועות האחרונים ובעזרתו ליצור באזז גדול יותר.

  • פנו שוב לתומכים שלכם, אלו שקרובים אליכם ואוהבים את מה שאתם עושים, אלו שאתם מרגישים בנוח לדבר איתם שוב, ותשאלו אותם אם הם מוכנים לשתף פוסט שלכם על הפרויקט, וכך הפוסטים של הימים האחרונים שלכם יגדילו את את כמות החשיפה, האלגוריתם של פייסבוק יקלוט שאנשים אוהבים אותם ויפיץ אותם בצורה טובה יותר.

  • שתפו בתהליך, צרפו צילום מסך של מד הגיוס, תעדכנו מה קורה, איך אתם פועלים ומה אתם מרגישים - הקהל שלכם יעריך את זה.



אם פעלתם נכון והשארתם מקום ללמידה תוך כדי תנועה - גייסתם בהצלחה את הפרויקט! מזל טוב :)

במאמר הזה בעיקר רציתי לכוון אתכם בסדר הפניה לכל גורם ולמנוע הפצה לא מתוכננת של הפרויקט שלכם.

שיהיה בהצלחה בפרויקט !

איך לגייס קמפיין מימון המונים מנצח!

אני רוצה להזמין אתכם לצפות בהדרכה חינמית שתיתן לכם את הכלים לגייס קמפיין מימון המונים מנצח, להוציא את היצירה שלכם לאור ולהגשים את החלום שלכם!

בואו נשמור על קשר

פעם בשבועיים אני שולח ניוזלטר עם מלא תוכן איכותי על מימון המונים, טיפים, מדריכים והכוונה ליזמי פרויקטים!

בנוסף - הנחות מיוחדות על כל ההרצאות, הסדנאות והכלים שאני משיק - והם כולם נועדו לעזור ליוצרים כמוכם עם הקמפיין שלכם.

ואל דאגה, אני לא שולח ספאם, ותמיד תוכלו להסיר את עצמכם בלחיצת כפתור

אני פה לכל שאלה

אני יודע כמה ההחלטה לצאת לגיוס קמפיין יכולה להיות מלאת סימני שאלה. אבל תזכרו שזוהי דרך מדהימה ומיוחדת שיכולה לתת ליצירה שלכם קפיצת מדרגה ענקית!

אני מזמין אתכם לכתוב לי בטופס פה למטה כל התלבטות שיש לכם, ולאחר שיחה נוכל להחליף חלק מסימני השאלה בסימני קריאה!

Switch On

054-5754366

info@switchon.co.il

  • Facebook - Black Circle
  • YouTube - Black Circle