• גור שחר

אסטרטגיה נכונה לקמפיין מימון המונים

תזרקו רגע אבן למים! כן, כן עכשיו! כן אני מבין שאין לידכם אגם, ואתם מול המחשב או הפלאפון, אז בסדר, תדמיינו שאתם זורקים אבן לאגם, מסביב לאזור הפגיעה יופיעו מעגלים שילכו ויתרחבו.

כך אני רוצה להמליץ לכם להתייחס לקמפיין מימון ההמונים שלכם!


הרבה יזמים מגייסים 20% מהמעגל הראשון, ומיד לאחר מכן יוצאים למסע פרסום בכל רחבי הרשת, מפיצים את הפרויקט בכל נקודה בפייסבוק, כותבים לכל מי שהם מכירים, ושורפים את עצמכם בכל קבוצה אפשרית. זו טעות!


כשאתם מיד יורים לכל הכיוונים ולא בונים אסטרטגיה הדרגתית, אתם שורפים לעצמכם את כל המעגלים.

כשאתם מפיצים בצורה הדרגתית אתם לומדים מה עובד יותר טוב, וקל יותר לעקוב איזה טקסט הצליח יותר.

לדוגמא: כתבתם פוסט בשתי קבוצות, וראיתם אם הוא הביא תוצאה מסוימת, אם לא, שאלתם את עצמכם - מה לא נכון? האם הטקסט של הפוסט לא מספיק מתאים לקבוצה? האם התמונה לא מספיק מושכת את העין? וכך אתם יכולים לשפר לפעמים הבאות.

אם תפרסמו מיד בכל הקבוצות שאתם מכירים - לא ישארו לכם פעמים הבאות לפרסם בהם ולהשתפר.


אז הנה מדריך קצר לבניית אסטרטגיה נכונה לפרויקט מימון ההמונים שלכם:



3DAYS

תכינו את המעגל הראשון שלכם, דברו או שלחו הודעה לכ-30 אנשים שאתם חושבים שיש סיכוי טוב שיתמכו. ספרו להם על הפרויקט, תגידו להם מתי אתם עולים לאוויר, תסבירו להם שאתם צריכים לגייס 20% בימים הראשונים על מנת שכאשר תצאו עם הפרויקט לאוויר ותפרסמו בתפוצה, אנשים כבר יראו ש