• גור שחר

תאמינו לי! - איך לגרום ליותר גולשים לתמוך בפרויקט מימון ההמונים שלכם

עודכן: 5 באוג׳ 2019

פרויקטים של מימון המונים מבוססים על אמון. תחשבו על זה - כשאתם תומכים בקמפיין אתם למעשה נותנים אמון במי שיצר אותו. אתם סומכים עליו שהוא מסוגל ליצור את הפרויקט אליו הוא מתחייב במידה ויגייס, אתם מאמינים לו שהוא ישלח את התשורות שמגיעות לתומכים בזמן ואתם עד כדי כך מאמינים לו שאתם מוכנים לתת את כספכם מראש עוד לפני שיש בכלל מוצר.


ולכן, אתם בתור יזמים צריכים לעשות הכל כדי לחזק את רמת האמינות של הפרויקט שלכם. אתם רוצים שהגולשים בעמוד הפרויקט והעוקבים אחריכם ירגישו שהם מכירים אתכם (גם אם מעולם לא פגשו אתכם אישית) ויסמכו עליכם.


אז הנה כמה טיפים איך לחזק את האמינות של הפרויקט שלכם:


* ריק פה לגמרי - כשאתם מעלים את הקמפיין לאוויר אל תרוצו לספר עליו בפייסבוק. כאשר אנשים זרים או ממעגלים רחוקים יותר יתקלו בקמפיין שלכם הם ירצו לראות שאנשים אחרי כבר הצטרפו אליו. רוב התומכים לא ירצו להצטרף לקמפיין שמעט מאוד אנשים תמכו בו, או חלילה שלא תמכו בו כלל.

לכן את ה-20% הראשונים תגייסו ביחד עם הקרובים אליכם - חברים, משפחה וכו... אלו האנשים שמאמינים בכל ומכירים אתכם כבר מקרוב. רובם ישמחו לתת לכם את הדחיפה הראשונית.

כשתומך פוטנציאלי רואה שהקמפיין כבר התקדם כמה צעדים, יש יותר סיכוי שהוא יאמין שהפרויקט מסוגל לגייס - ויצטרף בעצמו. תזכרו זאת - אנשים רוצים להצטרף לפרויקטים שמצליחים, ולא לכאלו שהם מרגישים שאין להם סיכוי.


* אימל'ה מצלמה - בסרטון גיוס (שאני מקווה שאתם לא מוותרים עליו כי הוא מקפצת אמינות מטורפת) תדאגו שיהיה חלק בו יראו אתכם, חשופים לחלוטין, עומדים מול המצלמה, מספרים קצת על עצמכם ועל הפרויקט שלכם ומזמינים אנשים לתמוך.

תזכרו - הפרויקט היצירתי שלכם - הוא אתם! רוב הגולשים ברשת היום מעדיפים לצפות בסרטון מאשר לקרוא הרבה טקסט. ברגע שיראו אתכם מדברים על הפרויקט ומזמינים אנשים להצטרף אליו, זה ייצור תחושה יותר אישית, אותנטית ונעימה אצל הגולש מאשר אם הסרטון שלכם יראה כמו פרסומת נטו למוצר.

תזכרו שאתם לא פרסומת - אתם לא פותחים קמפיין כדי למכור! הקמפיין שלכם נועד כדי לגייס אנשים להצטרף אליכם להיות שותפים ביצירה שלכם - ולכן חשוב שיראו אתכם.