• גור שחר

איך לכתוב עדכוני פרויקט שמגייסים את התומכים

עודכן: 5 באוג׳ 2019

עידכוני פרויקט ברוב הפלטפורמות הן אופציה מעולה לגייס את הקהילה התומכת שלכם. למעשה עידכונים שתפרסמו יגיעו למייל של התומכים שלכם ויתפרסמו גם תחת לשונית עידכונים בעמוד הפרויקט.


בעיה שנוצרת לרוב היא שאנשים מקבלים עדכונים מטרידים אותם הם שולחים לרוב לפח האשפה הוירטואלי ומתעלמים מהם. הבעיה הזו נוצרת כי אנשים מרגישים שהעידכונים שנשלחים אליהם הם שיווקיים מדי ושכל מטרתם היא לצעוק "תספרו לחברים שלכם על הפרויקט!"

אז נכון - מטרת העידכונים היא להניע את הקהל להמשיך להפיץ את הפרויקט שלך, הפוסט היום אעלה כמה נקודות שמבהירות איך עושים את זה נכון!


המהות

מהות העדכונים היא להמשיך לחזק את תחושת השייכות של הקהל התומך כלפי הפרויקט, ועם חיזוק תחושת השייכות תגיע גם ההפצה הלאה. זה חשוב להבין את זה כי אם המטרה היחידה שלכם בהוצאת עידכון היא שהקהל יפיץ הלאה, ואתם מתעלמים מהמהות - המטרה לרוב מתפספסת.


אז סיכמנו שאנחנו רוצים לחזק את תחושת השייכות של הקהל התומך - איך עושים זאת?


* לפני שאתם רצים לבקש מהקהל שלכם להפיץ את הפרויקט, ספרו להם על התהליך, תנו להם הצצה אל מאחורי הקהל, שתפו אותם מה קורה איתכם ועם המוצר שלכם כרגע. זו לא חוכמה רק לכתוב לאנשים שהם חלק משמעותי ביצירת הפרויקט, הכוח הוא בלגרום להם להרגיש כך, בלתת להם באמת את התחושה שהם יודעים איך המסע המשותף הזה מתקדם.


בפרויקט של להקת Gulaza דאגנו להוציא עידכון לפחות פעם בשבוע ובכל עידכון לספר לקהל משהו מהתהליך של הלהקה

הנה 2 דוגמאות: