• גור שחר

איך לכתוב עדכוני פרויקט שמגייסים את התומכים

עודכן ב: 5 אוג 2019

עידכוני פרויקט ברוב הפלטפורמות הן אופציה מעולה לגייס את הקהילה התומכת שלכם. למעשה עידכונים שתפרסמו יגיעו למייל של התומכים שלכם ויתפרסמו גם תחת לשונית עידכונים בעמוד הפרויקט.


בעיה שנוצרת לרוב היא שאנשים מקבלים עדכונים מטרידים אותם הם שולחים לרוב לפח האשפה הוירטואלי ומתעלמים מהם. הבעיה הזו נוצרת כי אנשים מרגישים שהעידכונים שנשלחים אליהם הם שיווקיים מדי ושכל מטרתם היא לצעוק "תספרו לחברים שלכם על הפרויקט!"

אז נכון - מטרת העידכונים היא להניע את הקהל להמשיך להפיץ את הפרויקט שלך, הפוסט היום אעלה כמה נקודות שמבהירות איך עושים את זה נכון!


המהות

מהות העדכונים היא להמשיך לחזק את תחושת השייכות של הקהל התומך כלפי הפרויקט, ועם חיזוק תחושת השייכות תגיע גם ההפצה הלאה. זה חשוב להבין את זה כי אם המטרה היחידה שלכם בהוצאת עידכון היא שהקהל יפיץ הלאה, ואתם מתעלמים מהמהות - המטרה לרוב מתפספסת.


אז סיכמנו שאנחנו רוצים לחזק את תחושת השייכות של הקהל התומך - איך עושים זאת?


* לפני שאתם רצים לבקש מהקהל שלכם להפיץ את הפרויקט, ספרו להם על התהליך, תנו להם הצצה אל מאחורי הקהל, שתפו אותם מה קורה איתכם ועם המוצר שלכם כרגע. זו לא חוכמה רק לכתוב לאנשים שהם חלק משמעותי ביצירת הפרויקט, הכוח הוא בלגרום להם להרגיש כך, בלתת להם באמת את התחושה שהם יודעים איך המסע המשותף הזה מתקדם.


בפרויקט של להקת Gulaza דאגנו להוציא עידכון לפחות פעם בשבוע ובכל עידכון לספר לקהל משהו מהתהליך של הלהקה

הנה 2 דוגמאות:



* צרפו תוכן ויזואלי - תמונה או סרטון, זה יכול להיות משהו שקשור לתהליך העבודה שלכם (סקיצות מאיורי הספר, עטיפת האלבום, תמונה שלכם מסט הצילומים) כל תוכן ויזואלי שייתן לתומכים שלכם להיות חלק ולהיכנס למאחורי הקלעים של הפרויקט שלכם.


* למה לכתוב אם אפשר לדבר - בפרויקט של נינה סודין ובפרויקט של אושרת פדר צילמנו עידכוני פרויקטים. כל אחת מהן עשתה סרטון בו היא מדברת למצלמה בצורה אישית, מספרת על התהליך ומזמינה את התומכים להמשיך להיות שותפים.

כשהיזם מדבר למצלמה ומזמין באופן אישי יש לזה כוח רב יותר, זה מחזק את האמון של הקהילה בפרויקט ויוצר חיבור "קרוב" יותר בין הקהל ליזם. בנוסף - לרובנו קל יותר לצפות בסרטונים מאשר לקרוא טקסט. התוצאות מעידכוני הוידאו היו מדהימות וכללו תמיכות כפולות והפצה נוספת של הפרויקט, כמובן - כל פרויקט צריך לשקול איך זה הכי נכון אצלו, אבל אין לי ספק שלוידאו יש אפקט איכותי בעידכונים.


* אינטראקטיביות - בפרויקט של ג'וני ירום הוא בחר להוציא עידכוני פרויקטים לא שגרתיים אך לחלוטין כאלו שמניעים את הקהל! הפרויקט שלו היה לספר חידות פתגמים מאויר, לכל חידה יש איור והקורא צריך לנחש מהו.

בכל עידכון הוא בחר לחשוף איור נוסף מתוך הספר ולתת לקהל לנחש מהו הפתגם שמסתתר מאחריו, את התשובות הוא הזמין לשלוח לו בוואטסאפ, והזוכים קיבלו חולצה עם איור מתוך הספר! מקורי, אינטראקטיבי ומניע!

הנה דוגמא לעידכון מהפרויקט של ג'וני



אז הנה כמה דוגמאות לעידכונים מיוחדים שעבדו לי בפרויקטים איתם עבדתי, אני מזמין אתכם לקחת מפה השראה, לנסות אצלכם בקהילה ולבדוק מה עובד בצורה הטובה ביותר!

בהצלחה!

איך לגייס קמפיין מימון המונים מנצח!

אני רוצה להזמין אתכם לצפות בהדרכה חינמית שתיתן לכם את הכלים לגייס קמפיין מימון המונים מנצח, להוציא את היצירה שלכם לאור ולהגשים את החלום שלכם!

בואו נשמור על קשר

פעם בשבועיים אני שולח ניוזלטר עם מלא תוכן איכותי על מימון המונים, טיפים, מדריכים והכוונה ליזמי פרויקטים!

בנוסף - הנחות מיוחדות על כל ההרצאות, הסדנאות והכלים שאני משיק - והם כולם נועדו לעזור ליוצרים כמוכם עם הקמפיין שלכם.

ואל דאגה, אני לא שולח ספאם, ותמיד תוכלו להסיר את עצמכם בלחיצת כפתור

אני פה לכל שאלה

אני יודע כמה ההחלטה לצאת לגיוס קמפיין יכולה להיות מלאת סימני שאלה. אבל תזכרו שזוהי דרך מדהימה ומיוחדת שיכולה לתת ליצירה שלכם קפיצת מדרגה ענקית!

אני מזמין אתכם לכתוב לי בטופס פה למטה כל התלבטות שיש לכם, ולאחר שיחה נוכל להחליף חלק מסימני השאלה בסימני קריאה!

Switch On

054-5754366

info@switchon.co.il

  • Facebook - Black Circle
  • YouTube - Black Circle