• גור שחר

איך להפוך את הפרויקט שלכם לויראלי

עודכן: 5 באוג׳ 2019

בעולם הדיגיטלי בו אנחנו משווקים ומשתפים את הפרויקט שלנו המושג "ויראליות" הופך לרלוונטי מאוד עבורנו!

פוסט הופך לויראלי על ידי אנשים רבים שמשתפים אותו, מגלגלים אותו הלאה, וכך בצורה מהירה הוא מגיע להרבה עיניים שעשויות להתעניין בו ואולי גם בפרויקט שלנו.

מלאכת יצירת התוכן הויראלי יכולה להיות משונה מעט, לפעמים ניצור תוכן שנחשוב שהוא הולך להיות להיט - ודווקא הוא יזכה לאהדה מועטה, ולעיתים דווקא פוסט קצר שלא נשקיע בו הרבה עלול להפתיע אותנו במעורבות גדולה.

קשה לפעמים להבין למה הקהל יתחבר, ובכל זאת, אתן לכם כמה נקודות וטיפים שיכולים לעזור לכם ליצור תוכן שיהפוך לויראלי ברשת ויפיץ את הקמפיין שלכם.


הדבר הראשון שאני רוצה שתשאלו את עצמכם הוא - למה ומתי אתם מראים מעורבות (לייק, שיתוף, תגובה) בפוסט?

התשובה לשאלה הזו תעזור לכם להבין איך אתם פועלים, תחדד לכם איזה תוכן אתם אוהבים לראות וכך תעזור לכם להבין איזה תוכן אתם הייתם רוצים לייצר.

ולכן אני ממליץ לכם לעבור רגע על הפיד שלכם בפייסבוק, לראות אילו פוסטים שיתפתם לאחרונה, מה בפוסטים הללו גרם לכם להזדהות ולרצות להעביר אותם הלאה. בנוסף לשים לב לאילו פוסטים אתם מגיבים, ומה גורם לכם לרצות לתת את דעתכם.


הנה כמה נקודות שיכולות לעזור לכם לחדד את התשובה שלכם ולהבין מה הופך תוכן לויראלי:

  • רגש - פוסט, סרטון או כל תוכן אחר שיעורר רגש מסוים אצל הגולש עשוי לעלות את הסיכוי שהוא ירצה להפיץ אותו הלאה. קל לנו כבני אדם להזדהות עם רגשות, אנחנו יודעים לחבר את הרגש עליו מדובר לרגש שאנחנו חשנו בעבר בצורה מאוד קלה, כמעט אוטומטית, ולכן, אם נייצר תוכן שיגרום לקהל לכעוס, להתרגש, לאהוב, לדמוע, לצחוק או להתגעגע הסיכויים שהוא ישותף גבוהים יותר מאשר תוכן שישאיר אותנו אדישים.

  • הומור - זה כמובן לא מתאים לכל יוצרי התוכן, ודורש יכולות הומוריסטיות שאין לכל אחד. אך מי שנוהג להסתובב הרבה בפייסבוק שם לב שפוסטים מצחיקים הופכים לויראלים בצורה מטורפת. תוכן שגורם לגולש לצחוק מעלה את הסיכוי שאותו גולש גם יגיב או ישתף אותו.

  • ערך - תוכן בעל ערך רב, שיכול לעזור לגולשים בדרכים שונות עשוי להפוך לויראלי, נסו לקחת את התחום שלכם או תחום שקשור לקמפיין שלכם ולשתף ברשתות החברתיות פוסטים שילמדו את הקהל משהו בתחום זה, ויוכלו באמת לעזור לו.

  • משפט הפתיחה - המשפט הראשון שיהיה כתוב בפוסט שלכם הוא זה שיקבע אם אנשים ימשיכו לקרוא