• גור שחר

איך להפוך את הפרויקט שלכם לויראלי

עודכן ב: 5 אוג 2019

בעולם הדיגיטלי בו אנחנו משווקים ומשתפים את הפרויקט שלנו המושג "ויראליות" הופך לרלוונטי מאוד עבורנו!

פוסט הופך לויראלי על ידי אנשים רבים שמשתפים אותו, מגלגלים אותו הלאה, וכך בצורה מהירה הוא מגיע להרבה עיניים שעשויות להתעניין בו ואולי גם בפרויקט שלנו.

מלאכת יצירת התוכן הויראלי יכולה להיות משונה מעט, לפעמים ניצור תוכן שנחשוב שהוא הולך להיות להיט - ודווקא הוא יזכה לאהדה מועטה, ולעיתים דווקא פוסט קצר שלא נשקיע בו הרבה עלול להפתיע אותנו במעורבות גדולה.

קשה לפעמים להבין למה הקהל יתחבר, ובכל זאת, אתן לכם כמה נקודות וטיפים שיכולים לעזור לכם ליצור תוכן שיהפוך לויראלי ברשת ויפיץ את הקמפיין שלכם.


הדבר הראשון שאני רוצה שתשאלו את עצמכם הוא - למה ומתי אתם מראים מעורבות (לייק, שיתוף, תגובה) בפוסט?

התשובה לשאלה הזו תעזור לכם להבין איך אתם פועלים, תחדד לכם איזה תוכן אתם אוהבים לראות וכך תעזור לכם להבין איזה תוכן אתם הייתם רוצים לייצר.

ולכן אני ממליץ לכם לעבור רגע על הפיד שלכם בפייסבוק, לראות אילו פוסטים שיתפתם לאחרונה, מה בפוסטים הללו גרם לכם להזדהות ולרצות להעביר אותם הלאה. בנוסף לשים לב לאילו פוסטים אתם מגיבים, ומה גורם לכם לרצות לתת את דעתכם.


הנה כמה נקודות שיכולות לעזור לכם לחדד את התשובה שלכם ולהבין מה הופך תוכן לויראלי:

  • רגש - פוסט, סרטון או כל תוכן אחר שיעורר רגש מסוים אצל הגולש עשוי לעלות את הסיכוי שהוא ירצה להפיץ אותו הלאה. קל לנו כבני אדם להזדהות עם רגשות, אנחנו יודעים לחבר את הרגש עליו מדובר לרגש שאנחנו חשנו בעבר בצורה מאוד קלה, כמעט אוטומטית, ולכן, אם נייצר תוכן שיגרום לקהל לכעוס, להתרגש, לאהוב, לדמוע, לצחוק או להתגעגע הסיכויים שהוא ישותף גבוהים יותר מאשר תוכן שישאיר אותנו אדישים.

  • הומור - זה כמובן לא מתאים לכל יוצרי התוכן, ודורש יכולות הומוריסטיות שאין לכל אחד. אך מי שנוהג להסתובב הרבה בפייסבוק שם לב שפוסטים מצחיקים הופכים לויראלים בצורה מטורפת. תוכן שגורם לגולש לצחוק מעלה את הסיכוי שאותו גולש גם יגיב או ישתף אותו.

  • ערך - תוכן בעל ערך רב, שיכול לעזור לגולשים בדרכים שונות עשוי להפוך לויראלי, נסו לקחת את התחום שלכם או תחום שקשור לקמפיין שלכם ולשתף ברשתות החברתיות פוסטים שילמדו את הקהל משהו בתחום זה, ויוכלו באמת לעזור לו.

  • משפט הפתיחה - המשפט הראשון שיהיה כתוב בפוסט שלכם הוא זה שיקבע אם אנשים ימשיכו לקרוא אותו, בין אם הוא ארוך או קצר, ולכן אני ממליץ לפתוח במשפט חזק, ואפילו אגיד משונה או מוזר כדי למשוך את העין. למשל, המלצה קטנה, אם אתם כותבים לקהל שלכם סיפור קצר על משהו שקרה לכם, נסו לפתוח ישר באקשן, ישר בפעולה הכי חזקה ומעניינת. לדוגמא, פוסט שיפתח במשפט "האישה הזקנה דרכה עלי וצעקה לי פרחח שכמוך" ייצור אצלי יותר עניין מאשר המשפט "הסיפור על הדרך מאשדוד לפתח תקווה".

וכמובן, אני תמיד בעד לשמור על כנות ואמת ולא ליצור שום דבר שאתם לא באמת מזדהים איתו ומרגישים בנוח לספר. הכללים הללו הם נקודות שיכולות לעזור לכם ליצור תוכן טוב יותר שיוביל אנשים לקמפיין שלכם, ובכל זאת קחו מהם את מה שמתאים לקהל שלכם, ואת מה שנכון לכם!


בהצלחה!

איך לגייס קמפיין מימון המונים מנצח!

אני רוצה להזמין אתכם לצפות בהדרכה חינמית שתיתן לכם את הכלים לגייס קמפיין מימון המונים מנצח, להוציא את היצירה שלכם לאור ולהגשים את החלום שלכם!

בואו נשמור על קשר

פעם בשבועיים אני שולח ניוזלטר עם מלא תוכן איכותי על מימון המונים, טיפים, מדריכים והכוונה ליזמי פרויקטים!

בנוסף - הנחות מיוחדות על כל ההרצאות, הסדנאות והכלים שאני משיק - והם כולם נועדו לעזור ליוצרים כמוכם עם הקמפיין שלכם.

ואל דאגה, אני לא שולח ספאם, ותמיד תוכלו להסיר את עצמכם בלחיצת כפתור

אני פה לכל שאלה

אני יודע כמה ההחלטה לצאת לגיוס קמפיין יכולה להיות מלאת סימני שאלה. אבל תזכרו שזוהי דרך מדהימה ומיוחדת שיכולה לתת ליצירה שלכם קפיצת מדרגה ענקית!

אני מזמין אתכם לכתוב לי בטופס פה למטה כל התלבטות שיש לכם, ולאחר שיחה נוכל להחליף חלק מסימני השאלה בסימני קריאה!

Switch On

054-5754366

info@switchon.co.il

  • Facebook - Black Circle
  • YouTube - Black Circle